Pwsz Turek forum

WITAMY PWSZ'ciakow I CALĄ RESZTE

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Zapraszajcie innych PWSZ'ciakow!

#31 2008-07-19 10:19:59

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

http://www.disneytalks.com/wp-content/uploads/2008/04/ducktales12.jpg

i jeszcze dla smiechu
http://pl.youtube.com/watch?v=niDCCeBNFXs

konwencja bajek-tukany na tropie


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#32 2008-10-07 14:11:26

ashau

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 35
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

HA! Wielki powrót. Na początek mały, ale jary jpg w odzewie na Twoje polecenie

http://gfx.filmweb.pl/po/98/74/239874/7010808.2.jpg

a ja poproszę w takim razie o najbardziej odjechaną wańkę-wstańkę jaką jesteście w stanie znaleźć :P

Offline

 

#33 2008-10-08 07:42:15

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

http://www.ebaja.pl/images/sm843830bm.jpg

wersja z instrukcja obsługi i melodyjka

a ja w ramach kanalizacji prosilbym o obrazek żłówi ninja w kanałach


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#34 2008-10-09 00:09:32

ashau

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 35
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

HRHR, no to szybko następuje odpowiedź. Oto dwa niezwykłej jakości i przydatności do spożycia screeny, w których bardzo starannie odwzorowano kanały, widac cegiełki i spoiny. Na jednym z nich widac dokładnie często wspominaną na zajęciach komorę, na drugim jakimś ważnym elementem konstrukcyjnym wdziera się światło.

http://gfx.filmweb.pl/ph/99/48/129948/93180.1.jpg

http://img.niezlekino.pl/images/michal/09/tmnt_3_800.jpg

Ja poproszę o pierwszą rzecz jaka mi przyszła do głowy właśnie- buzdygan, ino ładny!

Offline

 

#35 2008-10-09 09:44:01

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

http://www.morrowind.pl/bron/bloodmoon/ice_mace.jpg
http://www.morrowind.pl/bron/morrowind/ebony_mace.jpg

dwa niezwyklej jakosci buzdygany,jeden ze stalhrimu,drugi ebonowy.Wystepuja w swiecie morowinda i przewaznie sa uzywane przez barbarzyncow,biednych palladynow i gobliny w kanalach

Ja bym prosil o bron zwana KORDEM


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#36 2008-10-09 10:53:11

Adam86

Student

4174984
Zarejestrowany: 2008-04-30
Posty: 39
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

http://swop.za.pl/Szabla_Napoleon_88NS_w.jpg

to ja poproszę o screen fragmentu regulaminu naszej PWSZ gdzie jest o tym czy można przedłużyć warunek

wiem wiem, to było perfidne ale wy też wysoko podnosicie poprzeczke ;]

Offline

 

#37 2008-10-09 21:49:08

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

zdjecie to nie jest bo mi sie zamieszczac nie chce :-)


Uchwała Nr 174/III/III/2007

Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie

Uchwała Nr 174/III/III/2007

Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie

z dnia 13 marca 2007 r.

w sprawie uchwalenia statutu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej  w Koninie

Na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365,  z 2006 r. z późn. zm.)

uchwala się co następuje:

§ 1

Uchwala się statut  Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, stanowiący załącznik do uchwały.



§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Senatu.

§ 3

Traci moc uchwała Nr 158/III/X/2006 Senatu PWSZ w Koninie z dnia 24 października     2006 r. w sprawie uchwalenia statutu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie

§ 4

Statut wchodzi w życie z dniem wydania przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego decyzji zatwierdzającej statut.

                                                                                        Przewodniczący

                                                                                Senatu PWSZ w Koninie

                                                                              prof. dr hab. Józef Orczyk

                                                                     

Załącznik do uchwały nr 174/III/III/2007
Senatu PWSZ w Koninie z dnia 13.03.2007 r.
w sprawie uchwalenia statutu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie

S T A T U T

Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej

w  Koninie
Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

1.  Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, zwana dalej „Uczelnią”, jest publiczną uczelnią zawodową, utworzoną na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 czerwca 1998 r., w sprawie utworzenia Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie (Dz. U. Nr 76, poz. 497, z późn. zm.).

2. Uczelnia działa na podstawie ustawy z  27 lipca 2005 r.  ─ Prawo o szkolnictwie wyższym

(Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”  oraz niniejszego statutu.

3. Uczelnia posiada osobowość prawną, a jej siedzibą jest miasto Konin.

4. Nadzór nad Uczelnią sprawuje minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego.

§ 2

1.      Uczelnia posiada sztandar i godło. Wzór godła i sztandaru przedstawia załącznik nr 1

do statutu. Zasady używania godła i sztandaru uchwala Senat PWSZ w Koninie.

2.      Uczelnia używa pieczęci okrągłej z godłem państwowym i napisem w otoku: „Państwowa

Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie”.

3.      Oficjalnym skrótem nazwy Uczelni jest ─ „PWSZ w Koninie”.

4.      Uczelnia używa następujących tłumaczeń nazwy na języki obce:

1)  “THE STATE SCHOOL OF HIGHER PROFESSIONAL EDUCATION IN KONIN” – w języku

  angielskim;

2) „STAATLICHE  FACHHOCHSCHULE IN KONIN“ – w języku niemieckim;

3) „ГОСУДАРСТВЕННАЯ ВЫСШАЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ШКОЛА В КОНИНЕ“

      ─ w języku rosyjskim.

§ 3

1.  Wszyscy pracownicy i studenci Uczelni tworzą społeczność akademicką, złączoną

wspólnotą zadań, praw i obowiązków. Społeczność akademicka uczestniczy w zarządzaniu Uczelnią poprzez pochodzące z wyboru organy kolegialne i jednoosobowe.

2.  Studenci studiów  prowadzonych przez Uczelnię tworzą samorząd studencki.

§ 4

1.      Uczelnia jest autonomiczna we wszystkich obszarach swojego działania, na zasadach

określonych w ustawie.

2.      W swoich działaniach Uczelnia kieruje się zasadami wolności nauczania, wolności badań

naukowych oraz wolności twórczości artystycznej.

                                                                                                                               

§ 5

1.      Uczelnia może prowadzić badania naukowe, prace rozwojowe oraz świadczyć usługi

badawcze.

2.  Uczelnia może współdziałać z uczelniami akademickimi, w szczególności poprzez 

zawieranie umów dotyczących zapewnienia wysokiego poziomu kształcenia w zakresie     

przedmiotów podstawowych, rozwoju naukowego nauczycieli akademickich, prowadzenia

badań naukowych, kontynuacji studiów przez absolwentów oraz wspierania Uczelni wysoko

kwalifikowaną kadrą.

3. Uczelnia wykonując zadania określone w ust. 1 i 2 może współpracować z krajowymi

i zagranicznymi podmiotami gospodarczymi, podmiotami administracji państwowej, 

samorządowej, organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi, oświatowymi,

artystycznymi i innymi oraz uczestniczy w tworzeniu europejskiego systemu szkolnictwa

wyższego.

§ 6

1.      Uczelnia zachowuje trwałe więzi ze swymi absolwentami.

2.      Uczelnia troszczy się o zachowanie pamięci o zasłużonych pracownikach, absolwentach

i studentach.

3.      Senat Uczelni może nadawać jednostkom organizacyjnym, gmachom i audytoriom imiona

osób zasłużonych oraz uchwalać umieszczenie na terenie Uczelni pamiątkowych tablic i rzeźb. Senat może ustalić inne formy uczczenia pamięci osób zasłużonych.

§ 7

W Uczelni mogą działać, na zasadach określonych w dotyczących ich przepisach, organizacje

zrzeszające pracowników, studentów, absolwentów oraz przyjaciół Uczelni.



§ 8



1. Uczelnia honoruje swoich szczególnie zasłużonych pracowników oraz inne osoby, które

przyczyniły się do rozwoju PWSZ w Koninie albo przysporzyły jej dobrego imienia lub chwały.

2. Senat określa sposób honorowania pracowników i osób, o których mowa w ust.1.

§ 9

1. Profesorom Uczelni, szczególnie zasłużonym dla jej rozwoju, może być przyznany tytuł

Honorowego Profesora PWSZ w Koninie. Tytuł ten przyznaje senat na wniosek rektora.

2.  Profesorowi innej uczelni krajowej lub zagranicznej, niezatrudnionemu w Uczelni, może

być przyznany status honorowego profesora Uczelni.

3.  Osobie niezatrudnionej w Uczelni, a szczególnie przydatnej do realizacji jej zadań

statutowych, może być przyznany status honorowego wykładowcy Uczelni.

4.  Status honorowego profesora i honorowego wykładowcy przyznaje rektor, po zasięgnięciu

opinii senatu.

§ 10



Uczelnia może być członkiem Konferencji Rektorów Zawodowych Szkół Polskich.

Rozdział 2

Organizacja Uczelni

§ 11

1.      Jednostkami organizacyjnymi Uczelni są wydziały, instytuty, katedry, zakłady, centra

dydaktyczno-badawcze, studia, zespoły dydaktyczne, pracownie, laboratoria, jednostki międzywydziałowe, jednostki ogólnouczelniane, biblioteka, archiwum, jednostki administracji oraz inne jednostki usługowe i gospodarcze.

2.      Podstawową jednostką organizacyjną Uczelni, prowadzącą co najmniej jeden kierunek

studiów jest wydział, którego zadaniem jest tworzenie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej i naukowej, uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym   

i promowaniu kadr naukowych.

§ 12

1.      Wydział może być utworzony, gdy proponowany skład osobowy odpowiada minimum

kadrowemu, niezbędnemu do prowadzenia danego kierunku studiów, określonemu 

w odrębnych przepisach.

2.      Wydziały tworzy, przekształca i likwiduje, na wniosek senatu, minister właściwy do

spraw szkolnictwa wyższego.

3.  W ramach wydziału mogą być tworzone instytuty, katedry, zakłady, zespoły dydaktyczne.

4.  Jednostki, o których mowa w ust. 3, tworzy, przekształca i znosi rektor za zgodą senatu na

wniosek rady wydziału.

5.  Instytut można utworzyć, gdy zatrudnione w nim będą, w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej 4 osoby posiadające  stopień naukowy.

6. Dla sprawnej realizacji zadań i celów Uczelni mogą być powołane jednostki

międzywydziałowe oraz jednostki ogólnouczelniane, wykonujące wyodrębnione zadania dydaktyczne, badawcze i usługowe.

7.  Jednostki ogólnouczelniane, międzywydziałowe, centra dydaktyczno-badawcze oraz studia

tworzy, przekształca i znosi rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.

8. Jednostki organizacyjne o charakterze administracyjnym, usługowym i gospodarczym

tworzy, przekształca i znosi rektor na wniosek kanclerza.

§ 13

1.      Wydziałem kieruje dziekan.

2.  Na wydziale mogą być powołani prodziekani, nie więcej niż dwóch.



3.  Rada wydziału jest organem kolegialnym wydziału.

§ 14

1. Instytut jest jednostką wydziałową.

2. Zadaniem instytutu jest prowadzenie działalności dydaktycznej w zakresie kierunku

studiów i specjalności studiów.

3. Instytutem kieruje dyrektor. W instytucie może być również powołany zastępca

dyrektora.

4. Dyrektorem instytutu może być nauczyciel akademicki, zatrudniony w Uczelni w pełnym

wymiarze czasu pracy, posiadający co najmniej stopień naukowy doktora.

5. Dyrektora instytutu, a także jego zastępcę powołuje i odwołuje rektor na wniosek

dziekana, po zaopiniowaniu przez radę wydziału.

§ 15

1.  Do zadań dyrektora instytutu należy w szczególności:

    1) ustalenie obsady zajęć dydaktycznych;

    2)  koordynacja treści programowych w zakresie realizowanych przedmiotów 

          dydaktycznych;

    3) dbanie o stały rozwój zawodowy pracowników;

    4) dbanie o rzetelne wykonywanie obowiązków przez pracowników i studentów;

    5) podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących instytutu;

          niezastrzeżonych do kompetencji organów Uczelni lub dziekana;

     6) występowanie do rady wydziału i dziekana z wnioskami we wszystkich sprawach

         dotyczących instytutu;

     7) wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa, postanowieniami

         statutu, uchwałami senatu i rady wydziału oraz  zarządzeniami rektora.

2.  Dziekan może uchylić lub zmienić decyzję dyrektora instytutu, jeżeli decyzja ta jest

sprzeczna z ustawą, niniejszym statutem lub narusza ważny interes Uczelni.

§ 16

1. Katedra jest jednostką wydziałową.

2. Zadaniem katedry jest prowadzenie działalności dydaktycznej oraz naukowej, w ramach dyscypliny lub specjalności naukowej oraz kształcenie kadr.

3. Katedra może być utworzona, gdy zatrudnione w niej będą co najmniej trzy osoby

w pełnym wymiarze czasu pracy, ze stopniem naukowym doktora.

4. Katedrą kieruje kierownik, którego powołuje i odwołuje rektor, po zasięgnięciu opinii rady wydziału.

5. Kierownikiem katedry może być nauczyciel akademicki zatrudniony w uczelni w pełnym wymiarze czasu pracy, ze stopniem naukowym doktora habilitowanego.

§ 17

1. Zakład jest jednostką instytutową.

2. Zadaniem zakładu jest prowadzenie działalności dydaktycznej w ramach bloku przedmiotów o zbliżonym profilu.

3. Zakład można utworzyć, gdy zatrudniona w nim będzie w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej jedna osoba, posiadająca stopień naukowy doktora.

4. Zakładem kieruje kierownik, którego powołuje i odwołuje rektor, po zasięgnięciu opinii rady wydziału.

5. Kierownikiem zakładu może być nauczyciel akademicki zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy.

§ 18

1. W celu wypełniania zadań dydaktycznych może być utworzone studium, jako jednostka

ogólnouczelniana.

2. Studium kieruje kierownik.

3. Kierownikiem studium może być nauczyciel akademicki, zatrudniony w Uczelni w pełnym

wymiarze czasu pracy.

4. Kierownika studium powołuje i odwołuje rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.
5. Studium organizuje i prowadzi działalność o określonym profilu kształcenia, specjalizacji
i formie studiów, studium może mieć charakter interdyscyplinarny.

§ 19

1. Do zadań kierownika studium należy w szczególności:

     1) ustalenie obsady zajęć dydaktycznych;

     2) koordynacja treści programowych w zakresie realizowanych przedmiotów 

          dydaktycznych;

     3) dbanie o rzetelne wykonywanie obowiązków przez pracowników i studentów.

   

2. Kierownik studium jest przełożonym wszystkich pracowników studium.

3.  Kierownik studium jest odpowiedzialny za pracę studium przed organami Uczelni.

§ 20


1. Dla wykonania zadania dydaktycznego rektor lub dziekan może powołać zespół dydaktyczny, określając jego skład i zakres prac.
2. Laboratoria i pracownie mogą być utworzone na potrzeby prowadzonych w Uczelni kierunków studiów.

3. Laboratorium i pracownię tworzy, likwiduje i przekształca rektor na wniosek rady wydziału, gdy przedmiot wymaga odpowiedniego zinstrumentalizowania procesu dydaktycznego, a w ich skład wchodzi co najmniej dwóch nauczycieli akademickich,              z których jeden jest kierownikiem.

§ 21

W celu realizowania wyodrębnionych zadań rektor może powołać pełnomocników, ustalając na piśmie zakres udzielonego pełnomocnictwa.

§ 22

Rektor po zasięgnięciu opinii senatu może decydować o przystąpieniu do sieci i konsorcjów funkcjonujących w europejskich i światowych strukturach szkół wyższych.

§ 23

1. W celu lepszego wykorzystania potencjału intelektualnego i technicznego Uczelni oraz

transferu wyników prac naukowych do gospodarki, Uczelnia może prowadzić inkubatory 

przedsiębiorczości.

2.  Inkubator przedsiębiorczości tworzy się w celu wsparcia działalności gospodarczej
środowiska akademickiego lub pracowników Uczelni i studentów oraz absolwentów Uczelni
będących przedsiębiorcami.
3.  Inkubator przedsiębiorczości może być utworzony:
     1)  w formie jednostki ogólnouczelnianej, która działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez senat uczelni;
     2)  w formie spółki handlowej lub fundacji, która działa w oparciu o odpowiednie dokumenty ustrojowe.
4. Dyrektora inkubatora przedsiębiorczości powołuje rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.
5. Uczelnia może tworzyć własny park technologiczny lub przystępować do innych parków
technologicznych, na zasadach działalności badawczej, rozwojowej i gospodarczej.

§ 24
           

1. W Uczelni działa system biblioteczno-informacyjny, którego podstawę stanowi

biblioteka. Biblioteka jest ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną.

2. W ramach biblioteki  funkcjonuje Ośrodek Informacji i Dokumentacji Naukowej oraz tworzone są czytelnie i wypożyczalnia, które tworzy, przekształca i znosi rektor, po zasięgnięciu opinii senatu i dyrektora biblioteki.



3. Biblioteka działa na podstawie regulaminu organizacyjnego ustalonego przez rektora na wniosek dyrektora biblioteki, po zaopiniowaniu przez radę biblioteczną.

4. Ze zbiorów biblioteki może korzystać każdy użytkownik, także niebędący pracownikiem lub studentem Uczelni, który wcześniej uzyskał  kartę biblioteczną.

5. Uczelnia, w związku z funkcjonowaniem systemu biblioteczno-informacyjnego, może

przetwarzać następujące dane osobowe: nazwisko i imiona, data urodzenia, miejsce 

zameldowania, miejsce pracy, seria i numer dowodu osobistego, numer telefonu (za zgodą użytkownika).

6. Systemem biblioteczno-informacyjnym Uczelni kieruje dyrektor biblioteki.
7. Dyrektora biblioteki zatrudnia rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.

§ 25

1.      W Uczelni działa rada biblioteczna, jako organ opiniodawczy rektora.

2.      Radę biblioteczną na wniosek rektora powołuje senat.

3.      W skład rady bibliotecznej wchodzą:

1) dyrektor biblioteki, jako jej przewodniczący;

2) przedstawiciel pracowników bibliotecznych, wybrany przez tę grupę pracowników;

3) przedstawiciel wyznaczony przez rektora;

4) kanclerz;

5) kwestor;

6) wybrani  przedstawiciele nauczycieli akademickich, po jednym z każdego

     wydziału;

7) przedstawiciel samorządu studenckiego zgłoszony przez uczelniany organ

     samorządu studenckiego;

8) po jednym przedstawicielu bibliotek miejskich, z którymi biblioteka współpracuje.

4. Do kompetencji rady bibliotecznej należy:

1) opiniowanie spraw dotyczących organizacji i funkcjonowania jednolitego systemu

     biblioteczno-informacyjnego;

2)      określenie zasad gromadzenia zbiorów bibliotecznych;

3)   opiniowanie regulaminu biblioteki;

4)      wyrażanie opinii w sprawach związanych z kierunkami działalności oraz

rozwojem biblioteki;

5)   opiniowanie sprawozdań dyrektora biblioteki składanych rektorowi;

6)   występowanie do rektora z wnioskiem o odwołanie dyrektora biblioteki;

7)   rozpatrywanie innych spraw powierzonych przez rektora.

5. Tryb działania rady bibliotecznej określa jej regulamin.

6. Rada biblioteczna powołana jest na okres kadencji władz Uczelni.

§ 26


1. Działalność wydawniczą prowadzi wydawnictwo  podległe bezpośrednio rektorowi.
2. Wydawnictwem kieruje redaktor naczelny, powołany przez rektora po zasięgnięciu opinii
senatu.
3. Wydawnictwo prowadzi działalność na zasadach określonych w regulaminie wydanym
przez rektora, po zasięgnięciu opinii senatu.

§ 27


1. Organem kolegialnym w sprawach wydawniczych Uczelni jest rada wydawnicza.
2. W skład rady wydawniczej wchodzą  z urzędu: rektor i redaktor naczelny wydawnictwa
jako sekretarz rady wydawniczej. Pozostałych pięciu członków rady  wydawniczej powołuje
rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.
3. Rada wydawnicza powołana jest na okres kadencji władz Uczelni.
4. Do kompetencji rady wydawniczej należy:
1) określanie kierunków i zasad polityki wydawniczej Uczelni;
2) wyznaczanie recenzentów prac;
3) kwalifikowanie prac do druku.
                                                                     
§ 28


1.  Uczelnia prowadzi archiwum, które jest ogniwem państwowej sieci archiwalnej.
2.  Działalność archiwum regulują przepisy ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym
zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 219, z późn. zm.).

§ 29

Organizację oraz zasady działania administracji Uczelni określa regulamin organizacyjny ustalony przez rektora na wniosek kanclerza.

§ 30

Wymagania kwalifikacyjne, zadania oraz tryb powoływania kierowników jednostek organizacyjnych, niezawarte w statucie, określają regulaminy organizacyjne tych jednostek.

Rozdział 3

Organy Uczelni

§ 31


1.  Organami kolegialnymi Uczelni są senat, konwent i rady wydziałów.
2.  Organami  jednoosobowymi Uczelni są rektor i dziekani.
3.  Organami  wyborczymi Uczelni są  kolegia elektorów.
4.  W organach kolegialnych uczelni i organach wyborczych Uczelni są reprezentowani
nauczyciele akademiccy, studenci oraz pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi.
5. Członkowie organów kolegialnych uczestniczą w posiedzeniach osobiście i tylko oni biorą
udział w głosowaniu.

§ 32

1.      Senat liczy 30 osób. W skład senatu wchodzą:

1)  rektor, jako przewodniczący;

2)      prorektor;

3)      dziekani wydziałów;

4)      kanclerz;

5)      przedstawiciel uczelni, wskazany przez rektora uczelni akademickiej, z którą Uczelnia współdziała na podstawie zawartej umowy;

6)      wybrani przedstawiciele nauczycieli akademickich posiadający co najmniej stopień naukowy doktora ( stanowią  powyżej 50% składu senatu, wliczając osoby wskazane w pkt 1 do 3);

7)      wybrani przedstawiciele pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uczelni ( stanowią  powyżej 5 % składu senatu);

8)      wybrani przedstawiciele pracowników Uczelni niebędących nauczycielami akademickimi (stanowią 10% składu senatu);

9)      wybrani przedstawiciele studentów w liczbie nie mniejszej niż 20% składu senatu.

2. W posiedzeniu senatu z głosem doradczym uczestniczą: kwestor, dyrektor biblioteki

oraz po jednym przedstawicielu z każdego związku zawodowego działającego w Uczelni.

3.   Rektor może zapraszać do udziału w posiedzeniach senatu z głosem doradczym członków

konwentu i inne osoby.

§ 33

1.      Do kompetencji Senatu Uczelni należy w szczególności:

1)  uchwalanie statutu;

2)      ustalanie głównych kierunków działalności Uczelni;

3)      uchwalanie regulaminu studiów, regulaminu studiów podyplomowych oraz

regulaminów organizacyjnych jednostek ogólnouczelnianych;

4)      uchwalanie zasad przyjęć na studia i ustalanie rozmiarów kształcenia;

5)      ustalanie zasad działania Uczelni oraz wytycznych dla rad wydziałów

w zakresie wykonywania podstawowych zadań Uczelni;

6)      ocena działalności Uczelni, zatwierdzanie rocznych sprawozdań rektora z jej działalności oraz ocena działalności rektora;

7)      podejmowanie uchwał w sprawie utworzenia i likwidacji kierunku studiów;

8)      ustalanie wytycznych dla rad wydziałów dotyczących zasad opracowywania planów studiów i programów nauczania;

9)      określanie szczegółowych zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania studentów z tych opłat;

10)  wyrażanie zgody na zawarcie przez rektora umowy o współpracy z podmiotem zagranicznym;

11)  wyrażanie zgody na utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej, fundacji lub spółki handlowej, prowadzących działalność usługową, szkoleniową lub naukową;

12)  zgłaszanie ministrowi, właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego, kandydatów do Państwowej Komisji Akredytacyjnej;

13)  podejmowanie uchwał w sprawach określonych w przepisach o zakładach opieki zdrowotnej;

14)  wyrażanie opinii w sprawie zatrudnienia kanclerza, dyrektora biblioteki           

i redaktora naczelnego wydawnictwa;

15)  wyrażanie opinii społeczności akademickiej Uczelni oraz wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez rektora, radę wydziału  lub  minimum pięciu członków senatu;

16)   określanie warunków prowadzenia prac badawczych przez nauczycieli.

2.  Do kompetencji senatu należy także:

1)  uchwalanie planu rzeczowo-finansowego Uczelni;

2)      zatwierdzanie sprawozdania finansowego Uczelni zgodnie z przepisami o rachunkowości;

3)      ustalanie zasad nabywania, zbywania i obciążania papierów wartościowych w zakresie nieuregulowanym w przepisach o finansach publicznych oraz o obrocie papierami wartościowymi;

4)      wyrażanie zgody na nabycie, zbycie lub obciążenie mienia Uczelni o wartości przekraczającej 400 tys. PLN;

5)      przystąpienie do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenie spółki lub fundacji.

§ 341.      Posiedzenia zwyczajne senatu zwołuje rektor, co najmniej raz na dwa miesiące,

z wyjątkiem przerwy letniej.

2.      Nadzwyczajne posiedzenia senatu zwołuje rektor z własnej inicjatywy lub na pisemny

wniosek co najmniej 1/5 członków senatu. Posiedzenie powinno być zwołane w terminie      10 dni od dnia zgłoszenia wniosku rektorowi.



3.      Zawiadomienie o terminie, miejscu oraz projekcie porządku obrad wysyłane jest imiennie

do wszystkich członków senatu oraz osób uczestniczących w pracach senatu z głosem doradczym, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.

4.      W szczególnie uzasadnionych przypadkach rektor może zwołać posiedzenie senatu bez

zachowania wymagań określonych w ust. 3.

5.      Projekt porządku obrad posiedzenia senatu ustala rektor.

6.      Rektor jest odpowiedzialny za wprowadzenie, we właściwym czasie, spraw do projektu porządku obrad, które powinny być rozpatrzone przez senat.

7.      Senat uchwala szczegółowy regulamin obrad.


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#38 2008-10-09 21:50:10

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

§ 35

1.      Przewodniczącym senatu jest rektor. W razie nieobecności rektora na posiedzeniu senatu,

obradom przewodniczy prorektor. Tej części obrad, która dotyczy oceny pracy rektora lub wniosku o odwołanie rektora, przewodniczy najstarszy wiekiem członek senatu, zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego lub nadzwyczajnego.

2.      Senat zatwierdza porządek obrad. Wnioski w sprawie rozszerzenia i zmiany porządku

obrad można zgłaszać jedynie na początku posiedzenia senatu. Wniosek wymaga przegłosowania.

3.      Poszczególne sprawy są referowane przez tych członków senatu, którzy wnosili o ich

umieszczenie w porządku obrad. Pozostałe sprawy referuje rektor lub osoba przez niego wskazana.

4.      Obrady senatu są protokołowane.

§ 36

1.      Senat może powołać komisje stałe i doraźne, równocześnie określając ich skład, zadania

i uprawnienia.

2.      Komisje są powoływane do wszechstronnego badania spraw będących przedmiotem ich

działalności i przygotowania dla potrzeb senatu materiałów i informacji przydatnych do podejmowania decyzji przez senat.

3.      W skład komisji mogą wchodzić, poza członkami senatu, także inne osoby zatrudnione

w Uczelni, przy czym przewodniczącym komisji jest członek senatu.

4. W senacie działają następujące komisje stałe:

    1) Komisja ds. Rozwoju Uczelni;

    2) Komisja ds. Dydaktyki i Kadr;

     3) Komisja ds. Nagród i Odznaczeń;

    4) Komisja Finansów i Budżetu.

§ 37

1.      Uchwały senatu, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2, są podejmowane

w głosowaniu jawnym.

2.      W głosowaniu tajnym podejmowane są uchwały:

1)      w sprawach osobowych;

2)      na zarządzenie przewodniczącego;

3)      na wniosek członka senatu, poparty w głosowaniu przez co najmniej 1/5 członków senatu obecnych na posiedzeniu.

3.      Uchwały senatu zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy

liczby członków senatu, chyba że ustawa lub szczegółowe przepisy statutu określają wyższe wymagania.

§ 38

1.      Uchwały i protokoły obrad senatu są jawne dla wszystkich członków społeczności

akademickiej Uczelni, z zastrzeżeniem ust. 2.

2.      Nie mogą być udostępnione te części protokołów obrad, które objęte są tajemnicą

państwową, służbową lub inną tajemnicę prawnie chronioną, jeżeli osoba domagająca się dostępu do protokołu nie ma niezbędnych uprawnień.

3.      Rektor publikuje komunikaty informujące społeczność akademicką o podjętych

uchwałach.

§ 39

1. W Uczelni obok Senatu PWSZ działa Konwent PWSZ w Koninie.

2. W skład konwentu wchodzą po jednym przedstawicielu:

  1)  Sejmiku Województwa Wielkopolskiego;

2)      Miasta Konina i samorządów powiatów: konińskiego, kolskiego, słupeckiego                  i tureckiego;

3)      Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Koninie oraz Konińskiej Izby Gospodarczej;

4)      Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie;

5)      Aluminium Konin – Impexmetal S.A., Zespołu Elektrowni PAK S.A. oraz Kopalni Węgla Brunatnego „Konin” S.A.;

6)      przedstawiciele uczelni akademickich, z którymi Uczelnia współdziała na podstawie zawartych umów;

      oraz

7)      rektor;

8)      prorektor;

9)      dziekani;

10)  kanclerz;

11)  trzech wybranych przedstawicieli nauczycieli akademickich;

12)   wybrany przedstawiciel pracowników Uczelni  niebędących nauczycielami akademickimi;

13)  dwóch wybranych przedstawicieli studentów;

14)  przedstawiciel związków zawodowych działających w Uczelni (po jednym z każdego związku).

3. Przedstawicieli, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, desygnuje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.

4. Po wszczęciu procedury wyborczej rektor występuje do instytucji wymienionych w ust. 2

pkt 3 do 6 z wnioskiem o delegowanie ich przedstawicieli do konwentu.

5. Wyboru przedstawicieli, o których mowa w ust. 2 pkt 11 i 12, dokonuje się na ogólnym zebraniu nauczycieli akademickich i  pracowników,  z zachowaniem przepisów rozdziału 4. Wyboru przedstawicieli wymienionych w ust. 2 pkt 13, dokonuje się w trybie określonym        w regulaminie samorządu studenckiego.

6.  Przewodniczącym konwentu nie może być pracownik Uczelni.

§ 40

1.  Pracami konwentu kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności osoba przez niego

wyznaczona. Przewodniczącego wybiera konwent na swoim posiedzeniu w obecności co

najmniej połowy statutowego składu.

2.  Posiedzenia zwyczajne konwentu zwołuje jego przewodniczący, przynajmniej raz w  roku akademickim.

3. Posiedzenia nadzwyczajne zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek

rektora lub co najmniej 1/5 członków konwentu. Wniosek winien określać przedmiot

posiedzenia. Posiedzenie powinno być zwołane w terminie dwóch tygodni od dnia

zgłoszenia wniosku.

4.  Konwent uchwala regulamin swoich obrad.

§  41

Do kompetencji konwentu należy:

1) opiniowanie spraw odnoszących się do:

      a) tworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz określania rozmiarów kształcenia,

      b) nabycia, zbycia lub obciążenia mienia Uczelni o wartości przekraczającej 400 tys.PLN,

      c) przystąpienia do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia

      spółki lub fundacji;

2)  współdziałanie w realizacji projektów naukowo-badawczych;

3)  współdziałanie w organizacji praktyk zawodowych studentów;

4)  współorganizowanie seminariów, konferencji, warsztatów;

5)  wsparcie merytoryczne i finansowe inkubatorów przedsiębiorczości oraz innych

    inicjatyw gospodarczych Uczelni.                                                 

§ 42

1. Do wspólnych kompetencji senatu i konwentu należy:

1)      ustalanie ogólnych kierunków rozwoju i działalności Uczelni;

2)     okresowa analiza rozwoju  kierunków kształcenia.

2. Wspólnym posiedzeniem senatu i konwentu kieruje przewodniczący konwentu, a w razie

jego nieobecności osoba przez niego wyznaczona.

3. Wspólne posiedzenie senatu i konwentu zwołuje przewodniczący konwentu, przynajmniej  raz w roku akademickim.

4. Regulamin wspólnych posiedzeń senatu i konwentu ustala przewodniczący konwentu         wspólnie z rektorem.

§ 43

1.  Rada wydziału liczy 20 osób. W skład rady wydziału wchodzą:

    1) dziekan, jako przewodniczący;

    2) prodziekani, w tym jeden do spraw studenckich;

     3) dyrektorzy instytutów;

    4) nauczyciele akademiccy z tytułem profesora lub stopniem naukowym doktora 

         habilitowanego, zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy, (35% składu

         rady, wliczając dyrektorów instytutów);

    5) wybrani przedstawiciele pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale,

         w tym co najmniej połowa ze stopniem naukowym doktora (35% składu rady, w tym dziekan

         i prodziekani);

            6) wybrani przedstawiciele studentów wydziału w liczbie nie mniejszej niż 20% składu rady;

          7)           wybrani przedstawiciele pracowników niebędących   nauczycielami akademickimi

          zatrudnionych na wydziale (10% składu rady).

2. W posiedzeniach rady wydziału uczestniczą, z głosem doradczym, przedstawiciele związków 

zawodowych, po jednym z każdego związku.

§ 44

Do kompetencji rady wydziału należy w szczególności:

    1) ustalanie ogólnych kierunków działalności wydziału;

  2)  uchwalanie, po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu studenckiego,

       zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat uczelni publicznej, planów studiów

      i programów nauczania;   

3) przedkładanie senatowi wniosków dotyczących kierunków studiów i specjalności oraz limitów przyjęć na studia;

   4) uchwalanie, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat Uczelni, planów i programów

        studiów podyplomowych oraz kursów dokształcających;

   5)  dokonywanie systematycznej oceny procesu kształcenia;

   6)  tworzenie warunków dla rozwoju  studenckiego ruchu naukowego;

   7)  podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w ustawie albo wymagających

        opinii społeczności wydziału;

   8)  przedstawianie senatowi opinii w ważnych sprawach dotyczących wydziału i Uczelni;

9)  opiniowanie wniosków w sprawie zatrudnienia na wydziale na stanowiskach

      dydaktycznych oraz powierzania zajęć dydaktycznych osobom spoza wydziału;

10) opiniowanie wniosków o powołanie i odwołanie kierowników jednostek

      organizacyjnych wydziału.

§ 45

1.    Posiedzenia zwyczajne rady wydziału zwołuje dziekan, nie rzadziej niż raz na dwa

miesiące, z wyłączeniem okresów wolnych od zajęć dydaktycznych.

2. Posiedzenia nadzwyczajne rady wydziału zwołuje dziekan z własnej inicjatywy lub na   

wniosek co najmniej 1/5 liczby członków rady wydziału, w terminie dziesięciu dni od dnia zgłoszenia wniosku.3.    Zawiadomienie o terminie, miejscu oraz projekcie porządku obrad wysyłane jest imiennie

do wszystkich członków rady wydziału oraz osób uczestniczących w pracach rady  wydziału z głosem doradczym, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dziekan może zwołać posiedzenie rady wydziału bez zachowania wymagań określonych w ust. 3.

5. Projekt porządku obrad posiedzenia rady wydziału ustala dziekan.

6. Dziekan jest odpowiedzialny za wprowadzenie, we właściwym czasie, do projektu porządku obrad spraw, które powinny być rozpatrzone przez radę wydziału.

7. Rada wydziału może powołać stałe i doraźne komisje oraz zespoły w celu przygotowania

materiałów będących przedmiotem posiedzeń, ustalając ich skład i zakres działania.

§ 46

1.  Obradom rady wydziału przewodniczy dziekan. W razie nieobecności dziekana na

posiedzeniu rady wydziału, obradom przewodniczy prodziekan. Tej części obrad, która

dotyczy oceny pracy dziekana, przewodniczy wybrany członek rady wydziału.

2.      Rada wydziału zatwierdza porządek obrad. Wnioski w sprawie rozszerzenia i zmiany

porządku obrad  można zgłaszać  jedynie na początku posiedzenia rady. Wniosek wymaga przegłosowania.

3.    Poszczególne sprawy są referowane przez tych członków rady wydziału, którzy wnosili

o ich umieszczenie w porządku obrad. Pozostałe sprawy referuje dziekan lub osoba przez

niego wskazana.

4. Obrady rady wydziału są protokołowane.

§ 47

1. Uchwały i protokoły obrad rady wydziału są jawne dla wszystkich członków społeczności

akademickiej Uczelni, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Nie mogą być udostępnione te części protokołów obrad, które objęte są tajemnicą państwową

lub służbową, jeżeli osoba domagająca się dostępu do protokołu nie ma niezbędnych uprawnień.3. Uchwały rady wydziału, w sprawach należących do jej kompetencji, są wiążące dla dziekana, pracowników i studentów wydziału.

§ 48

1.    Od uchwał rady wydziału dziekanowi służy odwołanie do senatu.

2.    Odwołanie wnosi się, za pośrednictwem rady wydziału, w terminie czternastu dni od

dnia ogłoszenia uchwały lub doręczenia jej osobie zainteresowanej.

3.    Jeżeli rada wydziału uzna, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie, może

podjąć nową uchwałę, w której uchyli lub zmieni zaskarżoną uchwałę. W tym przypadku

odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu. W przeciwnym razie, odwołanie winno być przesłane senatowi w terminie siedmiu dni od daty rozpatrzenia przez radę wydziału.

4.    Senat uchwałą, uchyla sprzeczną z ustawą uchwałę rady wydziału.

§ 49

1. Uchwały i opinie organów kolegialnych zapadają zwykłą większością głosów przy obecności

co najmniej połowy liczby ich członków.

2. Głosowania w sprawach osobowych są tajne.

§ 50

1. Rektor kieruje działalnością Uczelni i reprezentuje ją na zewnątrz, jest przełożonym

pracowników i studentów  Uczelni.

2. Rektor podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Uczelni, z wyjątkiem

spraw zastrzeżonych przez ustawę lub statut do kompetencji innych organów uczelni lub kanclerza, w szczególności:

    1)     podejmuje decyzje dotyczące mienia i gospodarki uczelni;

    2)     tworzy, przekształca i znosi jednostki organizacyjne wskazane przez statut;

    3)     sprawuje nadzór nad działalnością dydaktyczną i badawczą Uczelni;

    4)     sprawuje nadzór nad administracją i gospodarką uczelni;

    5)     dba o przestrzeganie prawa oraz zapewnienie bezpieczeństwa na terenie Uczelni;

    6)     określa zakres obowiązków prorektora;   

    7)     powołuje komisje rektorskie;

    8)     sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych;

    9)     podejmuje działania na rzecz zapewnienia właściwych warunków funkcjonowania

            uczelni;

  10)    podejmuje decyzje w sprawach współpracy Uczelni z instytucjami naukowymi

     i gospodarczymi w kraju i za granicą;

11)   zawiera umowy o współpracy z podmiotami krajowymi.

                                                                                                           

3. Rektor, na początku swojej kadencji, przedkłada senatowi do zatwierdzenia projekt strategii rozwoju Uczelni.

4.      Rektor może w formie pisemnej upoważniać imiennie pracowników Uczelni do podejmowania

określonych czynności prawnych lub do składania oświadczeń woli w ustalonym zakresie.

5.  Rektor odpowiada, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, za naruszenie         w Uczelni dyscypliny finansów publicznych.

§ 51

Rektor kieruje działalnością Uczelni przy pomocy prorektora.


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#39 2008-10-09 21:50:37

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

§ 52

1. Do zadań dziekana wydziału należy w szczególności:

    1) zarządzanie powierzonym mieniem Uczelni;

     2) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej przez poszczególne     

         jednostki organizacyjne wydziału;

     3) akceptacja obsady zajęć dydaktycznych proponowanej przez dyrektorów instytutów;

     4) realizacja polityki osobowej wydziału, w tym:

     a) zapewnienie warunków do podnoszenia kwalifikacji przez pracowników wydziału,

          b)  występowanie, po zasięgnięciu opinii rady wydziału, do rektora z wnioskiem

             o zatrudnienie na stanowiska nauczycieli akademickich  wydziału,

          c) występowanie z wnioskiem do rady wydziału o wyrażenie opinii w sprawie

              powołania  kierowników jednostek organizacyjnych wydziału,

          d)  co najmniej raz w roku akademickim składanie radzie wydziału sprawozdania

              z realizowanej działalności  dydaktycznej i rozwoju  wydziału;

5)   występowanie z wnioskami w sprawach zatrudnienia, awansowania i nagradzania pracowników wydziału;

6)   występowanie do właściwych organów Uczelni z wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących wydziału, wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa, postanowieniami statutu oraz uchwałami i zarządzeniami organów Uczelni;

     7) zapewnienie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia;

     8) dbanie o zaspokojenie potrzeb socjalno-bytowych studentów.

2. Dziekan kieruje wydziałem, a w szczególności:

     1) reprezentuje wydział na zewnątrz;

     2)  jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników wydziału;

     3) odpowiada za pracę wydziału przed organami Uczelni;

     4) przedstawia radzie wydziału sprawy wymagające rozpatrzenia przez ten organ;

     5)  zapewnia realizację uchwał rady wydziału;

     6)  wyznacza zakresy działania prodziekanów;

     7)  powołuje komisje dziekańskie oraz pełnomocników dziekana;

     8)  sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych wydziału;

     9) podejmuje działania niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wydziału;

     10)  dba o przestrzeganie prawa oraz  o porządek i bezpieczeństwo na terenie wydziału;

     11)  podejmuje decyzje dotyczące współdziałania w sprawach dydaktycznych z innymi

           wydziałami oraz ogólnouczelnianymi jednostkami organizacyjnymi;

   

    12)  podejmuje decyzje dotyczące wydziału, nienależące do kompetencji innych organów

            uczelni lub kanclerza.

3. Dziekan przed zakończeniem swojej kadencji składa senatowi sprawozdanie z realizowanej przez siebie polityki osobowej, działalności naukowej nauczycieli wydziału oraz rozwoju wydziału.

§ 53

1. Od decyzji dziekana służy odwołanie do rektora.

2. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji

zainteresowanej osobie.

3. Rektor uchyla decyzję dziekana sprzeczną z ustawą, statutem, uchwałą senatu, regulaminami

i innymi przepisami wewnętrznymi Uczelni lub naruszającą ważny interes Uczelni.

Rozdział 4

Tryb wyborów, powoływania i odwoływania organów Uczelni

§ 54

1.      Wyboru rektora i prorektora dokonuje 60-osobowe  kolegium elektorów Uczelni, w skład którego wchodzą wybrani przedstawiciele:

1)     nauczycieli akademickich posiadających co najmniej stopień  naukowy doktora, stanowiący 55%  składu kolegium;

2)     pozostałych nauczycieli akademickich, stanowiący 15% składu kolegium;

3)     studentów, stanowiący 20% składu kolegium;

4)      pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiący 10% składu

      kolegium.

2.      Wyboru dziekana i prodziekanów dokonuje 20-osobowe wydziałowe kolegium elektorów,

       w skład którego wchodzą wybrani przedstawiciele:

1) nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale, posiadających co najmniej stopień naukowy doktora, stanowiący 55%  składu kolegium;

2) pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale, stanowiący 15% składu kolegium;

3) studentów, stanowiący 20% składu kolegium;

4) pracowników niebędących nauczycielami akademickimi zatrudnionych na wydziale, stanowiący 10% składu kolegium.

3.      Wybory w Uczelni przeprowadza Uczelniana Komisja Wyborcza.

§ 55

1.      Przedstawiciele nauczycieli akademickich, o których mowa w § 54 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz

ust. 2 pkt 1 i 2, wybierani są na ogólnym zebraniu wszystkich nauczycieli akademickich, według grup pracowniczych, organizowanym przez Uczelnianą Komisję Wyborczą.

2.      Wyboru elektorów spośród studentów dokonuje się zgodnie z przepisami regulaminu

samorządu studenckiego.

3.      Wyboru elektorów spośród pracowników niebędących nauczycielami akademickimi

dokonuje się na ogólnym zebraniu tych pracowników, organizowanym przez Uczelnianą Komisję Wyborczą.

4.      Kolegia elektorów, o których mowa w § 54 ust. 1 i 2, działają do czasu wyboru nowych

kolegiów elektorów.

5. Przepisy ust. 1 do 4 stosuje się odpowiednio przy wyborach do organów kolegialnych Uczelni, z zastrzeżeniem § 43 ust.1.

§ 56

Wybór członków kolegium elektorów, organów jednoosobowych, przedstawicieli do organów kolegialnych oraz osób pełniących inne funkcje z wyboru odbywa się z zachowaniem postanowień ustawy oraz następujących zasad:

1) dla ważności wyborów wymagany jest udział co najmniej połowy uprawnionych do

     głosowania;

2) prawo zgłaszania kandydatów przysługuje każdej osobie posiadającej czynne prawo

     wyborcze;

3) kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie;

4) głosowanie jest tajne;

5) głosować można tylko osobiście;

6) wybór uważa się za dokonany, jeśli kandydat uzyskał więcej niż połowę ważnych głosów;

7) wyboru dokonuje się przez pozostawienie nieskreślonego nazwiska kandydata lub

    kandydatów, na których się głosuje;

8) głos jest nieważny, gdy został oddany na karcie innej niż ta, która została wręczona

     głosującemu przez Uczelniana Komisję Wyborczą  lub gdy na karcie tej zostawiono więcej

     nazwisk kandydatów niż wynosi liczba mandatów;

9) czas i miejsce przeprowadzenia wyborów podaje się do wiadomości społeczności Uczelni

    co najmniej na 14 dni przed terminem wyborów, poprzez wywieszenie ogłoszeń  na

    tablicach ogłoszeń;

10)  jeżeli wybór nie został dokonany, Uczelniana Komisja Wyborcza przeprowadza następną

       turę głosowania z udziałem tych samych kandydatów, z zastrzeżeniem pkt 11;

11) w wyborach organów jednoosobowych:

a) w przypadku więcej niż dwóch kandydatów do kolejnej tury głosowania nie  przechodzi osoba, która w poprzednim głosowaniu uzyskała najmniejszą liczbę głosów, z zastrzeżeniem lit. b,

b) w których kandydują jedna lub dwie osoby, przeprowadza się nie więcej niż dwie  tury głosowania; jeżeli w wyniku głosowania żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej większości głosów, Uczelniana Komisja Wyborcza zarządza ponowne wybory organu jednoosobowego.

§ 57

1. Wybory do Uczelnianej Komisji Wyborczej zarządza senat nie później niż w lutym ostatniego roku swej kadencji.

2. W skład Uczelnianej Komisji Wyborczej, która liczy siedmiu członków, wchodzi:

1) dwóch przedstawicieli nauczycieli akademickich, posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego;

2)      trzech przedstawicieli pozostałych nauczycieli akademickich;

3)      przedstawiciel studentów;

4)      przedstawiciel pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.

3. Wybory wymienionych w ust 2 członków komisji odbywają się spośród przedstawicieli zgłaszanych przez członków poszczególnych grup pracowników. Prawo zgłaszania kandydatów na przedstawicieli posiadają:

1)  grupa co najmniej 3 pracowników – w przypadku o którym mowa w ust. 2 pkt 1;

2)  grupa co najmniej 6 pracowników – w przypadku o którym mowa w ust. 2 pkt 2;

3)  grupa co najmniej 10 pracowników – w przypadku o którym mowa w ust. 2 pkt 4;

4)  przez studentów – zgodnie z regulaminem samorządu studenckiego - w przypadku

      o którym mowa w ust. 2 pkt 3.

4. Wyboru członków do Uczelnianej Komisji Wyborczej spośród zgłoszonych kandydatów dokonuje senat.

5. Szczegółowy przebieg przeprowadzania wyborów do Uczelnianej Komisji Wyborczej określa senat w drodze uchwały.

6. Na pierwszym posiedzeniu zwołanym przez rektora,  Uczelniana Komisja Wyborcza

wybiera swego przewodniczącego, jego zastępcę i sekretarza. Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej przewodniczy zebraniom wyborczym kolegium elektorów oraz otwartym zebraniom prezentującym kandydatów na rektora i prorektora.

7. Kadencja Komisji Wyborczej trwa do chwili powołania nowej komisji wyborczej

zgodnie z ust. 1-3.

8. Funkcji członka Uczelnianej Komisji Wyborczej nie można łączyć z zajmowaniem     

w Uczelni stanowiska z wyboru. Osoba kandydująca na stanowisko z wyboru jest zobowiązana do rezygnacji z członkostwa w Komisji Wyborczej, a na jej miejsce senat wybiera inną osobę.

§ 58

Uczelniana Komisja Wyborcza organizuje wybory w Uczelni, a w szczególności:

1) ustala kalendarz czynności wyborczych;

2) dokonuje podziału mandatów dla wydziałów w poszczególnych grupach

     nauczycieli akademickich;

3) przeprowadza wybory i odpowiada za ich prawidłowy przebieg;

4) ustala i ogłasza listy kandydatów na stanowiska rektora, prorektora, dziekanów

     i prodziekanów;

5) organizuje i przeprowadza zebrania wyborcze na stanowiska rektora i prorektora;

6) stwierdza ważność wyborów i w przypadkach określonych w statucie zarządza

ponowne przeprowadzenie wyborów;

7) ustala wyniki wyborów i podaje je do publicznej wiadomości;

8) prowadzi i przechowuje  dokumentację wyborczą.

§ 59

1. Rektor wybierany jest przez kolegium elektorów Uczelni spośród nauczycieli

akademickich posiadających tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego.

2.  Prorektora wybiera kolegium elektorów Uczelni na wniosek rektora-elekta, spośród

nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uczelni posiadających co najmniej stopień naukowy doktora.

           

3.  Dziekan wybierany jest przez wydziałowe kolegium elektorów, spośród nauczycieli

akademickich zatrudnionych w Uczelni jako podstawowym miejscu pracy posiadających      co najmniej stopień naukowy doktora.

   

4. Prodziekanów wybiera wydziałowe kolegium elektorów na wniosek dziekana-elekta,

spośród nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uczelni jako podstawowym miejscu 

pracy posiadających co najmniej stopień naukowy doktora.

   

5. Kandydatura prodziekana do spraw studenckich wymaga zgody większości przedstawicieli

studentów w wydziałowym kolegium elektorów. Niezajęcie stanowiska w terminie 7 dni od

dnia przedstawienia kandydatury uważa się za wyrażenie zgody.

6. Każdego z prodziekanów wybiera się osobno.

§ 60

1. Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej sporządza akt stwierdzający wybór

rektora i niezwłocznie powiadamia o wyborze ministra właściwego do spraw szkolnictwa

wyższego.

2. Wybór prorektora odbywa się w terminie siedmiu dni  po wyborze rektora.

3. Wybory rektora i prorektora odbywają się kolejno w odrębnych terminach ustalonych

przez Uczelnianą Komisję Wyborczą, jednak nie później niż do 30 kwietnia w ostatnim roku upływającej  kadencji.

4. Wyboru dziekana dokonuje się  do dnia 30 maja w ostatnim roku upływającej  kadencji.



5. Pozostałych wyborów, dla których nie określono terminu dokonuje się w terminie do końca czerwca w ostatnim roku upływającej kadencji.

§ 61

1. Funkcji rektora, prorektora nie można łączyć z funkcją dziekana, prodziekana.

2. W razie zwolnienia funkcji rektora, prorektora, dziekana, prodziekana w czasie trwania

kadencji, kolegium elektorów, w terminie nie dłuższym niż 30 dni, dokonuje wyboru na okres        do końca kadencji.

§ 62

Kadencja kolegialnych i jednoosobowych organów Uczelni trwa cztery lata i rozpoczyna się  1 września w roku wyborów, a kończy 31 sierpnia w roku, w którym upływa kadencja.

§ 63

Tryb odwołania rektora i prorektora określa ustawa.

§ 64

1.      Wygaśnięcie mandatu członka organu kolegialnego lub organu jednoosobowego  przed

upływem kadencji następuje w przypadku:

1)      śmierci;

2)      utraty biernego prawa wyborczego;

3)      odwołania z pełnienia funkcji organu jednoosobowego;

4)      rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy;

5)      skreślenia studenta z listy studentów Uczelni;

6)      pisemnego zrzeczenia się mandatu lub rezygnacji z funkcji.

2. Wygaśnięcie mandatu stwierdza właściwy organ kolegialny, a w przypadku organu 

jednoosobowego – organ, który dokonał wyboru.

3. W przypadku zwolnienia mandatu członka organu kolegialnego lub jednoosobowego

w czasie trwania kadencji, należy w ciągu miesiąca przeprowadzić wybory uzupełniające,

jeżeli do końca kadencji brakuje więcej niż sześć miesięcy.

4. Do wyborów uzupełniających stosuje się odpowiednio postanowienia statutu dotyczące

wyborów.

5. Wyboru w trybie, o którym mowa w ust. 3, dokonuje się na okres do końca kadencji organu.

6. Czas trwania mandatu studentów w organach kolegialnych wynosi dwa lata.

Rozdział 5

Pracownicy Uczelni

§ 65

1.      Pracownikami Uczelni są nauczyciele akademiccy oraz  pracownicy niebędący

nauczycielami akademickimi.

2.      Nauczyciele akademiccy będący pracownikami dydaktycznymi są zatrudniani na stanowiskach:

1) profesora zwyczajnego;

2) profesora nadzwyczajnego;

3) profesora wizytującego;

4) docenta;

5) starszego wykładowcy;

6) wykładowcy;

7) asystenta;

8) lektora lub instruktora.

3. Senat określa warunki prowadzenia prac badawczych, w których mogą uczestniczyć nauczyciele akademiccy zatrudnieni w Uczelni.

           

4. Do kompetencji senatu należy wyrażanie zgody na podjęcie przez nauczyciela akademickiego, będącego organem jednoosobowym Uczelni lub jego zastępcą, dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy lub rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej.

5. Szczegółowy zakres i wymiar obowiązków nauczyciela akademickiego zatrudnionego:

1) na wydziale - ustala dziekan;

2) w jednostce ogólnouczelnianej - ustala kierownik tej jednostki.

§ 66

Dyplomowani bibliotekarze oraz dyplomowani pracownicy dokumentacji i informacji

naukowej są zatrudniani na stanowiskach:

  1)  starszego kustosza dyplomowanego, starszego dokumentalisty dyplomowanego;

  2)  kustosza dyplomowanego, dokumentalisty dyplomowanego;

  3)  asystenta bibliotecznego, asystenta dokumentacji i informacji naukowej.

§ 67

1. Na stanowisku profesora nadzwyczajnego lub profesora wizytującego może zostać zatrudniona osoba niespełniająca wymagań określonych odpowiednio w art. 114 ust. 2 i 3 ustawy, jeżeli posiada stopień naukowy doktora oraz znaczne i twórcze osiągnięcia w pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej, potwierdzone przez senat Uczelni.

2. Postępowanie kwalifikacyjne potwierdzające spełnianie dodatkowych wymagań i kwalifikacji zawodowych, o których mowa w ust. 1 przeprowadza senacka Komisja ds. Dydaktyki i Kadr.

3. Warunkiem zatrudnienia osoby, o której mowa w ust.1 na stanowisku profesora nadzwyczajnego

jest uzyskanie pozytywnej opinii Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów.

§ 68

Nauczycielami akademickimi na poszczególnych stanowiskach, wymienionych w § 65 ust. 2,

mogą być osoby odpowiadające kryteriom określonym w ustawie, a ponadto spełniające dodatkowe wymagania i kwalifikacje zawodowe.

2. Od kandydata na stanowisko docenta wymagane jest dodatkowo posiadanie:

1)  znaczącego, udokumentowanego dorobku dydaktycznego i organizacyjnego;

2) co najmniej trzyletniego doświadczenia zawodowego związanego z prezentowaną przez siebie specjalnością, zdobytego poza szkolnictwem wyższym.

3. Od kandydata na stanowisko starszego wykładowcy wymagane jest dodatkowo posiadanie co najmniej pięcioletniego doświadczenia zawodowego, związanego z prezentowaną przez siebie specjalnością, zdobytego  poza szkolnictwem wyższym.

4. Zatrudnienie na stanowisku asystenta osoby nieposiadającej stopnia naukowego doktora nie powinno przekraczać 5 lat, wyjątkowo  można przedłużyć zatrudnienie na tym stanowisku o kolejne 3 lata, jeżeli osoba ta udokumentuje stopień zaawansowania prac nad rozprawą doktorską.

5. Bieg terminu, o którym mowa w ust. 1, ulega zawieszeniu na czas trwania urlopu macierzyńskiego i wychowawczego, urlopu dla poratowania zdrowia oraz na czas trwania służby wojskowej.

§ 69

1. Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim następuje na czas określony albo nieokreślony, na podstawie umowy o pracę lub mianowania.

2. Stosunek pracy z nauczycielem akademickim nawiązuje i rozwiązuje rektor na wniosek dziekana albo z własnej inicjatywy, po zasięgnięciu opinii dziekana oraz właściwej rady wydziału.

3. Ustala się następujące kryteria nawiązywania stosunku pracy z nauczycielem akademickim:

1) doświadczenie zawodowe, dorobek naukowy, dydaktyczny i organizacyjny

kandydata;

2) zatrudnienie w Uczelni  jako podstawowym miejscu pracy, w rozumieniu ustawy;

3) możliwość wliczenia kandydata do minimum kadrowego danego kierunku studiów;

4) dotychczasowe zaangażowanie w realizację zadań Uczelni.

4. Na podstawie mianowania można zatrudnić nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego i tylko w pełnym wymiarze czasu pracy.

5. Na podstawie mianowania można również zatrudnić nauczyciela akademickiego posiadającego stopień naukowy doktora, wchodzącego w skład minimum kadrowego kierunku studiów.

6. Pozostali nauczyciele akademiccy zatrudniani są na podstawie umowy o pracę.

7. Warunkiem zawarcia stosunku pracy z nauczycielem akademickim na podstawie mianowania, o którym mowa w ust. 4,  jest złożenie pisemnego oświadczenia, że Uczelnia jest dla niego podstawowym miejscem pracy, w rozumieniu ustawy.

8. Dla pozostałych nauczycieli akademickich Uczelnia jest podstawowym miejscem pracy,   w rozumieniu ustawy, jeżeli są w niej zatrudnieni w ramach umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy i Uczelnia została wskazana w tej umowie jako podstawowe miejsce pracy.

9. Stosunek pracy z nauczycielem akademickim zatrudnionym w innej szkole wyższej na podstawie mianowania, może być nawiązany przez Uczelnię tylko na podstawie umowy         o pracę.

§ 70

1. Mianowanie po raz pierwszy w Uczelni następuje po zakwalifikowaniu w drodze konkursu otwartego. Kryteria kwalifikacyjne określa się z uwzględnieniem specyfiki dyscypliny naukowej, dorobku naukowego lub artystycznego oraz doświadczenia w zakresie kształcenia.

2. Komisję konkursową powołuje dziekan albo kierownik jednostki ogólnouczelnianej.

3. Konkurs ─ za zgodą rektora – ogłasza dziekan albo kierownik jednostki ogólnouczelnianej przez podanie jego warunków do publicznej wiadomości.

4. Ogłoszenie konkursu następuje przez podanie wiadomości o konkursie w prasie, na tablicach ogłoszeń w Uczelni oraz na stronie internetowej Uczelni.

5. Ogłoszenie o konkursie powinno zawierać:

1)   nazwę jednostki organizacyjnej  i rodzaj dyscypliny naukowej,

2)   określenie wymagań stawianych kandydatowi,

3)   wykaz wymaganych dokumentów,

4)  termin składania dokumentów,

5) termin rozstrzygnięcia konkursu.

6. W skład komisji konkursowej wchodzą: dziekan ─ jako przewodniczący, osoba mająca być bezpośrednim przełożonym zatrudnianego pracownika oraz co najmniej dwie osoby reprezentujące tę samą lub pokrewną dziedzinę naukową.

7. Jeżeli konkurs dotyczy stanowiska profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego, w skład komisji konkursowej wchodzą: prorektor ─ jako przewodniczący, dziekan wydziału i dwóch profesorów  reprezentujących tę samą lub pokrewną dziedzinę naukową posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy. Komisja ma prawo zwrócić się do specjalistów w innych uczelniach o ocenę dorobku kandydata na stanowisko profesora.

8. Komisja  przedstawia radzie wydziału, a w przypadku jednostki ogólnouczelnianej senatowi informację o przebiegu konkursu oraz stanowisko komisji konkursowej. Konkurs zamyka rada,         a w przypadku jednostki ogólnouczelnianej ─ senat. W przypadku braku kandydatów, konkurs zamyka dziekan albo kierownik jednostki ogólnouczelnianej.

§ 71

1. Stosunek pracy z mianowanym nauczycielem akademickim może być rozwiązany w trybie art. 125 ustawy, na mocy decyzji rektora, po uzyskaniu zgody rady wydziału, a w przypadku jednostki ogólnouczelnianej zgody senatu.

2. W przypadku rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem  z nauczycielem akademickim  zatrudnionym na podstawie mianowania albo umowy o pracę z końcem semestru, przez koniec semestru rozumie się odpowiednio 28 lutego albo 30 czerwca.

§ 72

1. Zasady ustalania zakresu obowiązków nauczycieli akademickich, rodzaje zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków, w tym wymiar zadań dydaktycznych dla poszczególnych stanowisk oraz zasady obliczania godzin dydaktycznych określa senat.

2. Rektor może obniżyć wymiar godzin dydaktycznych dla nauczycieli akademickich,             w przypadkach przewidywanego znacznego obciążenia pracą organizacyjną                             i administracyjną z tytułu pełnienia funkcji  w organach Uczelni lub pełnienia innych funkcji z wyboru, a także w sytuacjach, o których mowa w ust 3.

3. W ramach stosunku pracy, poza realizacją procesu dydaktycznego, Rektor może powierzyć nauczycielowi akademickiemu realizację innych zadań, w szczególności opiekę nad:

1) określonymi grupami studentów, organizacjami studenckimi i kołami naukowymi,

2) różnymi formami działalności pozadydaktycznej uczelni np.: rozwojem kadry dydaktycznej Uczelni, klubem studenckim itp.

4. Obniżony wymiar zajęć dydaktycznych nie może być niższy niż 50 % dolnej granicy wymiaru ustalonej zgodnie z art. 130 ust. 4 ustawy.

5. Obniżenia wymiaru zajęć dydaktycznych wykonywanych przez rektora dokonuje prorektor, na pisemny wniosek rektora i po uzyskaniu opinii senatu Uczelni, w zależności od warunków wykonywania funkcji przez rektora. Przepisu ust. 4 nie stosuje się.

§ 73

1. Nauczycielowi akademickiemu, za jego zgodą, może być powierzone prowadzenie zajęć dydaktycznych w wymiarze przekraczającym liczbę godzin ponadwymiarowych określoną    w art. 131 ust. 1 ustawy.

2. Powierzenie dodatkowych zajęć, o których mowa w ust. 1, może wynikać z:

1)      konieczności prowadzenia zajęć w związku z dłuższą nieobecnością innego nauczyciela akademickiego,

2)      konieczności przeprowadzenia zajęć z tego samego przedmiotu, zblokowanych wyjątkowo w danym roku akademickim, w związku ze zmianą programów nauczania.

3. Zasady oraz tryb powierzania zajęć, o których mowa w ust. 1, określa senat.

§ 74

1.        Bieżąca ocena nauczycieli akademickich jest obowiązkiem ich bezpośrednich

przełożonych.

2.        Wszyscy nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie, w szczególności           

w zakresie należytego wykonywania obowiązków, o których mowa w art. 111 ustawy.

3.        Dla dokonania okresowej oceny nauczycieli akademickich  powołuje się:

1) wydziałowe komisje oceniające, które dokonują oceny nauczycieli akademickich

    w wydziale;

2) Komisję Oceniającą Uczelni, która dokonuje oceny nauczycieli akademickich 

    zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych niewchodzących w skład wydziałów;

3) Odwoławczą Komisję Oceniającą, która rozpatruje odwołania od ocen dokonywanych

     przez Komisję Oceniającą Uczelni  oraz wydziałowe komisje oceniające.

4.        Wydziałową Komisję Oceniającą powołuje rada wydziału; komisji tej przewodniczy

dziekan.

5.        Senat powołuje Komisję Oceniającą Uczelni, której przewodniczy prorektor oraz

Odwoławczą Komisję Oceniającą, której przewodniczy rektor.

6.        Można być członkiem tylko jednej komisji oceniającej.

7.   Okres działania komisji oceniających trwa cztery lata i rozpoczyna się z początkiem

kadencji organów Uczelni.

§ 75

1.      Podstawę oceny nauczyciela akademickiego stanowią jego osiągnięcia dydaktyczne,

naukowe, organizacyjne w zakresie kształcenia i wychowania studentów, podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

2.      Przy ocenie uwzględnia się:

1)      poziom prowadzonych zajęć dydaktycznych;

2)      samoocenę nauczyciela;

3)      autorstwo (współautorstwo) podręczników, skryptów i innych pomocy dydaktycznych;

4)      uczestnictwo w konferencjach naukowych, studiach podyplomowych i szkoleniach;

5)      uczestnictwo w pracach badawczych, publikacje naukowe, wdrożenia i projekty;

6)      udział w pracach organizacyjnych Uczelni, między innymi: praca w komisjach

     i zespołach problemowych, w organizowaniu konferencji oraz działalność

     popularyzatorska i wychowawcza;

7)      prowadzenie studenckich kół naukowych, współudział w organizowaniu imprez

    i spotkań aktywizujących środowisko studenckie oraz współpracę z organami

     samorządu studenckiego.

3.      Przy dokonywaniu oceny nauczyciela akademickiego, dotyczącej wypełniania

obowiązków dydaktycznych, zasięga się opinii studentów. Opinię studentów ustala się na podstawie ankiety zatwierdzonej przez rektora.  Rektor przeprowadza ankietowanie studentów Uczelni i jego wyniki  przekazuje  właściwemu przewodniczącemu komisji oceniającej, w sposób zapewniający poufność ich treści. Opinia studentów jest składnikiem oceny końcowej pracy nauczyciela i może wpływać na dalsze zatrudnienie.

4. Ocenę okresową komisja oceniająca sporządza na arkuszu oceny. Wzór arkusza okresowej oceny zatwierdza senat na wniosek rektora.

5. Sporządzenie oceny okresowej na arkuszu oceny polega na:

       1)  wpisaniu do arkusza opinii, w tym opinii studentów, dotyczącej wykonywania

            obowiązków dydaktycznych  przez ocenianego w okresie, w którym podlegał

            on ocenie;

        2) określeniu poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego (bardzo dobry,

            dobry, zadowalający lub niezadowalający).

§ 76

1. Ocena nauczyciela akademickiego wraz z wnioskami zostaje mu przedstawiona na piśmie przez dziekana lub prorektora.

2. Od dokonanych ocen służy nauczycielowi akademickiemu odwołanie do Odwoławczej Komisji Oceniającej.

3. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia przedstawienia nauczycielowi akademickiemu oceny. O możliwości i terminie wniesienia odwołania należy poinformować osobę ocenianą.

4. Odwoławcza Komisja Oceniająca powinna rozpoznać odwołanie w terminie 30 dni od daty otrzymania odwołania wraz z aktami sprawy.

5. Odwoławcza Komisja Oceniająca utrzymuje zaskarżoną ocenę w mocy albo zmienia ją na korzyść odwołującego się nauczyciela akademickiego.

§ 77

Wnioski wynikające z oceny mają wpływ na:

1)      wysokość uposażenia;

2)      awanse i wyróżnienia;

3)      powierzanie stanowisk kierowniczych.

§ 78

1.      Tryb udzielania nauczycielowi akademickiemu urlopu wypoczynkowego określa senat

Uczelni.

2.      Urlopu, o którym mowa w art. 134 ust. 1-4 ustawy, udziela rektor na umotywowany

wniosek pracownika, zaopiniowany, odpowiednio do miejsca pracy, przez dziekana lub kierownika ogólnouczelnianej jednostki organizacyjnej.

3.      W przypadku urlopu naukowego, związanego z przygotowaniem rozprawy doktorskiej,

wymagana jest również opinia promotora.

4.      Urlopu, o którym mowa w art. 134 ust. 5 ustawy, udziela rektor na pisemny wniosek

nauczyciela akademickiego; do wniosku nauczyciel akademicki dołącza orzeczenie lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, leczącego tego nauczyciela akademickiego.

5.      Rozpatrując wniosek o udzielenie urlopu, zgodnie z ust. 2, rektor uwzględnia przede

wszystkim, czy tematyka prowadzonych prac naukowych, w związku z którymi udzielany jest urlop, mieści się w profilu działalności Uczelni.

§ 79

1. Nauczyciel akademicki podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej za postępowanie uchybiające obowiązkom nauczyciela akademickiego lub godności zawodu nauczycielskiego.

Dla orzekania w sprawach dyscyplinarnych nauczycieli akademickich powołuje się

Komisję Dyscyplinarną do Spraw Nauczycieli Akademickich.

Członków komisji wybierają rady wydziałów, po dwóch z każdego wydziału, spośród

nauczycieli akademickich. Jeden z członków wybranych na każdym wydziale powinien być zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego albo profesora nadzwyczajnego.

W skład komisji wchodzą również dwaj przedstawiciele studentów wskazani przez organ

samorządu studenckiego.

Senat wybiera spośród członków komisji przewodniczącego komisji  oraz jego zastępcę.

Przewodniczącym oraz zastępcą przewodniczącego może być tylko osoba  zatrudniona na stanowisku profesora zwyczajnego albo profesora nadzwyczajnego.

Członkami Komisji Dyscyplinarnej do Spraw Nauczycieli Akademickich nie mogą być

osoby pełniące funkcje: rektora, prorektora, dziekana, prodziekana lub kierownika zakładu.

Kadencja komisji, o której mowa w ust. 2, trwa cztery lata i rozpoczyna się z początkiem

kadencji organów Uczelni.

Do wyborów uzupełniających skład Komisji Dyscyplinarnej do Spraw Nauczycieli

Akademickich w trakcie kadencji stosuje się odpowiednio tryb określony w ust. 2-5.

§ 80

1. Pracownicy Uczelni niebędący nauczycielami akademickimi są zatrudniani na podstawie

umowy o pracę. Umowę o pracę zawiera rektor.

2.   Rektor może upoważnić kanclerza do zawierania umowy o pracę, z niektórymi

pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi. Zakres upoważnienia  udzielonego

przez rektora w każdej sprawie wymaga formy pisemnej.

3.   Kierownik jednostki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony, określa zakres

jego obowiązków oraz podległość służbową.

§ 81

Senat może występować z wnioskami o nadanie orderów, odznaczeń oraz nagród państwowych i resortowych wyróżniającym się pracownikom i osobom zasłużonym dla Uczelni.

§ 82

1. Nauczyciele akademiccy mogą otrzymywać nagrody rektora za osiągnięcia naukowe, dydaktyczne, organizacyjne lub za całokształt dorobku.

2. Zasady i tryb przyznawania nagród rektora z funduszu, o którym mowa w art. 155 ust.        4 ustawy, określa regulamin ustalony przez senat.

§ 83

1. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi mogą otrzymywać nagrody rektora za osiągnięcia w pracy zawodowej.

2. Wnioski o przyznanie nagród indywidualnych, z uzasadnieniem, przedstawiają rektorowi:

1)      prorektor;

2)      dziekani i kierownicy jednostek ogólnouczelnianych;

3)      kanclerz.

3. Rektor może przyznać nagrody także z własnej inicjatywy.

4. Środki na nagrody rektora naliczane zgodnie z art. 155 ust. 8 ustawy są wstępnie dzielone na poszczególne jednostki organizacyjne Uczelni.

§ 84

Organy Uczelni współdziałają ze związkami zawodowymi w zakresie wynikającym                z Kodeksu Pracy, ustawy o związkach zawodowych i innych przepisów prawa.

Rozdział 6

Studia i studenci

§ 85

Uczelnia prowadzi wyższe studia  zawodowe pierwszego i drugiego stopnia,  w ramach

uprawnienia nadanego przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.

Wymienione w ust. 1 studia, Uczelnia prowadzi w formie studiów stacjonarnych

i niestacjonarnych, stosownie do uchwały senatu podjętej zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 12     

i 13 oraz art. 169 ust. 2 ustawy.

Poza studiami, o których mowa w ust. 1, w Uczelni mogą być prowadzone studia

podyplomowe w zakresie związanym z prowadzonymi przez Uczelnię kierunkami studiów oraz kursy dokształcające.

Organizację i tok studiów oraz związane z nimi prawa i obowiązki studenta określa

regulamin studiów.

Studia w Uczelni są prowadzone według planów studiów i programów nauczania.

Organizację i tok studiów podyplomowych oraz kursów dokształcających określają

regulaminy tych studiów i kursów.

Na warunkach określonych w ustawie, Uczelnia może prowadzić studia i inne formy

kształcenia w ramach jednostek międzyuczelnianych i jednostek wspólnych, utworzonych na podstawie porozumień z innymi uczelniami oraz innymi podmiotami, w szczególności            z instytucjami naukowymi, w tym również zagranicznymi.

Uczelnia może prowadzić studia (zajęcia) typu otwartego dla słuchaczy niebędących

studentami.

§ 86

Wykłady w Uczelni są otwarte.

§ 87

Wysokość opłat za świadczone usługi edukacyjne ustala rektor, a zasady  pobierania i warunki zwalniania z opłat określa senat.

§ 88

1.      Przyjęcia na studia wyższe prowadzone są zgodnie z art. 169 ustawy oraz uchwałą senatu,

o której mowa w art. 169 ust. 2 ustawy.

2.      Uchwała senatu, o której mowa w art. 169 ust. 2 ustawy, podawana jest do publicznej

wiadomości w informatorze dla kandydatów na studia wyższe oraz na stronach internetowych Uczelni.

3.      Rekrutacje na studia wyższe prowadzą komisje rekrutacyjne powołane przez dziekana.

Komisje rekrutacyjne podejmują decyzje w sprawach przyjęcia na studia.

4.      Od decyzji komisji rekrutacyjnych służy odwołanie, w terminie 14 dni od daty doręczenia

decyzji, do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej powołanej przez rektora. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia. Decyzję podejmuje rektor po rozpatrzeniu wniosku uczelnianej komisji rekrutacyjnej. Decyzja rektora jest ostateczna.

5.      W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą nauczyciele akademiccy oraz pracownicy

administracji, a w skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej także przedstawiciele organu kolegialnego samorządu studenckiego.

§ 89

1. Osoba przyjęta na studia nabywa prawa studenta z chwilą immatrykulacji i złożenia ślubowania o następującej treści:

„Przystępując do społeczności akademickiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie ślubuję:

─ rzetelnie zdobywać wiedzę i umiejętności oraz nieustannie dążyć do rozwoju własnej

    osobowości,  by dobrze służyć ludziom i Ojczyźnie,

─ odnosić się z szacunkiem do władz Uczelni i wszystkich członków jej społeczności,

─ stosować prawa i dobre obyczaje akademickie,

─ swoim postępowaniem bronić godności oraz dobra całej wspólnoty akademickiej mojej

    Uczelni.”

2. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie realizuje program „Uczelnie wolne od uzależnień”. Studenci popierający tę inicjatywę mogą złożyć przyrzeczenie następującej treści:
„My, studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, zobowiązujemy się powstrzymywać od zażywania środków odurzających.”


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#40 2008-10-09 21:50:59

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

§ 90

Student może studiować według indywidualnego planu studiów i programu nauczania na zasadach ustalonych przez senat Uczelni.

                                                         

§ 91

1. Studenci mają prawo do ubiegania się o pomoc materialną, na warunkach określonych                   w ustawie oraz regulaminie ustalonym przez rektora w porozumieniu z uczelnianym organem samorządu studenckiego.

2. W Uczelni tworzy się własny fundusz stypendialny na stypendia dla pracowników                i studentów. Stypendia z tego funduszu mogą być przyznawane niezależnie od stypendiów na pomoc materialną dla studentów.

§ 92

1. Dla orzekania w sprawach dyscyplinarnych studentów powołuje się:

1) Komisję Dyscyplinarną dla Studentów;

2) Odwoławczą Komisję Dyscyplinarną dla Studentów.

2. Senat powołuje Komisję Dyscyplinarną dla Studentów w składzie:

1) po jednym nauczycielu akademickim z każdego instytutu;

2) po jednym studencie z każdego instytutu, na zasadach określonych przez organ

    samorządu studenckiego.

3. Senat powołuje Odwoławczą Komisję Dyscyplinarną dla Studentów w składzie:

1) po jednym nauczycielu akademickim z każdego  instytutu;

2) po jednym studencie z każdego  instytutu na zasadach określonych przez organ

     samorządu studenckiego.

4. Można być członkiem tylko jednej komisji dyscyplinarnej.

5. Kandydatów do komisji, o których mowa w ust. 2 i 3, zgłaszają spośród nauczycieli

akademickich – rady wydziałów, a spośród studentów – organ samorządu studenckiego Uczelni.

6. Senat wybiera, spośród nauczycieli akademickich, członków komisji, o których mowa

w ust. 1, przewodniczących tych komisji oraz po jednym zastępcy przewodniczącego.

7. Kadencja komisji, o których mowa w ust. 1, rozpoczyna się 1 stycznia roku następującego

po wyborze organów Uczelni i trwa cztery lata. Kadencja studentów – członków komisji - trwa dwa lata.

8. Do wyborów uzupełniających skład komisji w trakcie kadencji stosuje się odpowiednio

tryb określony w ust. 2-7.

§ 93

1.      Przewodniczący komisji dyscyplinarnych wyznaczają składy orzekające i przewodniczących

poszczególnych składów orzekających.
2. Komisja dyscyplinarna orzeka w składzie złożonym z przewodniczącego składu orzekającego, którym jest nauczyciel akademicki, oraz w równej liczbie z nauczycieli akademickich i studentów.

Rozdział 7

Administracja i gospodarka Uczelni

§ 94

1.  Uczelnia, w ramach posiadanych środków, prowadzi samodzielną gospodarkę finansową

na podstawie planu rzeczowo-finansowego.

2. Zasady podziału pomiędzy jednostki organizacyjne Uczelni środków finansowych

pochodzących z dotacji budżetowych, przeznaczonych na działalność dydaktyczną i badania własne, określa senat, biorąc pod uwagę:

1)      jakość kształcenia i dorobek badawczy;

2)      bezpośrednie kontakty organizacyjne i gospodarcze ze środowiskiem.

3.  Senat, na wniosek rektora, określa zasady rozliczeń kosztów działalności badawczej oraz udział jednostek organizacyjnych w przychodach z tej działalności.

§ 95

1. Uczelnia może prowadzić, wyodrębnioną w formie zakładów, działalność gospodarczą       w zakresie handlu i usług oraz produkcji.

2.      Zakłady, o których mowa w ust. 1, tworzy, przekształca i likwiduje rektor na wniosek

kanclerza, za zgodą senatu.

3.      Zakładem kieruje kierownik powoływany i odwoływany przez kanclerza.

§ 96

1. Czynności prawnych, dotyczących praw i obowiązków majątkowych Uczelni, dokonuje

rektor, a w zakresie pełnomocnictwa udzielonego przez rektora także prorektor lub dziekan,

z zastrzeżeniem ust. 2.

4.      Rektor może udzielić kanclerzowi pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnych,

dotyczących praw i obowiązków majątkowych Uczelni, w sprawach z zakresu zwykłego zarządu.

§ 97

1.      Administracja Uczelni służy realizacji zadań określonych w § 5 ust. 2 niniejszego

statutu.

2.      Administracja prowadzi działalność w formie jednostek organizacyjnych lub

samodzielnych stanowisk pracy funkcjonujących w Uczelni oraz w jednostkach organizacyjnych prowadzących działalność podstawową albo pomocniczą w formie administracji wydziałowej i innych jednostek organizacyjnych.

3.      Działalność administracji prowadzona jest zgodnie z zasadami właściwego systemu

zarządzania jakością, przy zapewnieniu odpowiedniego dostępu organów i pracowników Uczelni do informacji.

4.      Senat, co najmniej raz w okresie kadencji, dokonuje oceny funkcjonowania administracji.
Kryteria i tryb oceny ustala senat na wniosek rektora nie później niż na 12 miesięcy przed upływem kadencji.

§ 98

Do zadań kanclerza należy w szczególności:

1)      podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie, właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie i rozwój;

2)      organizowanie i koordynowanie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i gospodarczej;

3)      realizowanie polityki osobowej i płacowej Uczelni w stosunku do podległych mu pracowników;

4)      pełnienie funkcji przełożonego służbowego w stosunku do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, niepodlegających innym organom Uczelni,                     a w szczególności do wszystkich pracowników administracji i obsługi Uczelni

5)      określanie zasad dotyczących zarządzania majątkiem Uczelni.

Rektor może upoważnić kanclerza do załatwiania innych spraw niewymienionych   

w statucie. Upoważnienie winno mieć formę pisemną.

§ 99

Kanclerz składa rektorowi sprawozdanie z działalności i odpowiada przed rektorem.

§ 100

1.      Kanclerzowi podporządkowane są organizacyjnie wszystkie jednostki administracji

i obsługi Uczelni, w tym również komórki administracji bezpośrednio związane                      z organizowaniem i obsługą działalności podstawowej.

2.      Organizacyjne podporządkowanie komórek administracji i obsługi kanclerzowi nie

wyłącza podporządkowania funkcjonalnego tych komórek kierownikom jednostek organizacyjnych działalności podstawowej, w których działają.

3.      Kanclerz, w zakresie wynikającym z pełnomocnictwa udzielonego przez rektora, jest
uprawniony do nawiązywania, zmieniania i rozwiązywania stosunku pracy z pracownikami administracji i obsługi, a także do przyznawania tym pracownikom nagród  i wyróżnień oraz wymierzania kar za naruszenie porządku i dyscypliny pracy.

§ 101

1.      Kanclerz działa przy pomocy zastępcy ─ kwestora.

2.      Kanclerz, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez rektora, zatrudnia i zwalnia

kierowników podległych mu komórek.

§ 102

Kierownik jednostki organizacyjnej odpowiada za prawidłowe wykorzystanie                          i zabezpieczenie mienia przydzielonego jednostce.

§ 103

Strukturę administracji oraz zakres działania jednostek organizacyjnych i ich podporządkowanie określa regulamin organizacyjny Uczelni, ustalany przez rektora na wniosek kanclerza.

Rozdział 8

Przepisy porządkowe dotyczące organizowania zgromadzeń

§ 104

1.      Pracownicy Uczelni i studenci organizujący zgromadzenia na terenie Uczelni mają

obowiązek zawiadomić o tym rektora. Na zorganizowanie zgromadzenia w lokalu Uczelni niezbędna jest zgoda rektora.

2.  Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia należy złożyć rektorowi na piśmie, co najmniej na 24 godziny przed rozpoczęciem zgromadzenia. W przypadkach uzasadnionych nagłością sprawy, rektor może przyjąć zawiadomienie w krótszym terminie.

3.  Zawiadomienie powinno zawierać:

1)       imiona i nazwiska oraz adresy osób, które zwołują zgromadzenie bądź są odpowiedzialne za jego przeprowadzenie, w tym przewodniczącego zgromadzenia;

2)       dokładne wskazanie miejsca i terminu (data i godzina rozpoczęcia) zgromadzenia;

3)       cel lub program zgromadzenia.

§ 105

Przewodniczący zgromadzenia jest odpowiedzialny za przebieg zgromadzenia.

§ 106

Rektor może delegować na zgromadzenie swego przedstawiciela. Przedstawiciel te

n ma prawo, po uprzedzeniu organizatorów, rozwiązać zgromadzenie, jeżeli przebiega ono z naruszeniem przepisów prawa.

§ 107

Pracownicy Uczelni i studenci, którzy przeszkadzają lub usiłują przeszkodzić                          w organizowaniu zgromadzenia lub zakłócają jego przebieg, nie podporządkowują się zarządzeniom przewodniczącego zgromadzenia lub przedstawiciela rektora, bądź zwołują zgromadzenie bez wymaganego zawiadomienia lub zgody rektora albo naruszają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej niezależnie od innych rodzajów odpowiedzialności prawnej.

Rozdział 9

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 108

Działające w dniu wejścia  w życie statutu komisje senackie, powołane do załatwienia

określonych spraw, działają do czasu wykonania powierzonych im zadań, a komisje stałe      do czasu wybrania nowych komisji przez senat nowej kadencji.

§ 109

W roku akademickim, w którym statut wchodzi w życie, wyboru dziekana i prodziekanów dokonuje kolegium elektorów Uczelni, o którym mowa w § 54 ust. 1

§ 110

Interpretacji przepisów statutu dokonuje senat, w porozumieniu z rektorem. Rozstrzygnięcia senatu zapadają w drodze głosowania, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego składu senatu.


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#41 2008-10-10 22:46:04

waldi82

Student

1506664
Skąd: Turek
Zarejestrowany: 2008-05-12
Posty: 28
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

Pacyf możesz mówić po ludzku co z tego wynika bo nie chce mi sie czytać 


"Śmierć jednostki to tragedia, śmierć miliona to statystyka...." - Józef Stalin.
http://ronots.com/img/02/00FF00/Ass.png

Offline

 

#42 2008-10-11 02:14:05

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

patrz watek wyzej,albo najlepiej pierwszy bo spamujesz


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 

#43 2009-03-25 21:38:16

Pacyf

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-29
Posty: 250
Punktów :   

Re: forumowa zabawa w zdjecia

poprosze o zdjecie Graznyny


lub mnie lub tez kopnij twarz
http://supergify.pl/images/stories/Bajki/diabel2.gif

Offline

 
Kontakt w sprawie forum Adamek Jacek

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://lukaszsurma.pl/ cheap scientific translations english - polish wellness wellness hotel Ciechocinek