Pacyf - 2008-05-27 06:50:57 |
nie wiem czy znacie ta zabawe,ale polega ona na tym ,ze jedna osoba prosi o zdjecie czegos ,a dodatkowo odpowiada na poprzedni post rowniez zdjeciem...nie iwem czy wyjasnilem jasno no,ale sprobujemy...
To ja zaczne...prosze o zdjecie Słoneczka :-)
|
Adam86 - 2008-05-27 17:53:47 |
podoba mi sie na początek dam do zdjęcie:
i mam pytanie czy te zdjęcia mamy sami robić czy wystarczy wujek google :D???
żeby nie było to też dam zadanie: poprosze o zdjęcie.. hmm, podniosę poprzeczkę, pani Joasi :D
|
Piotrek - 2008-05-27 21:13:18 |
hehe ale masz zachcianki, ale takich zdjęć lepiej nie umieszczać. Po pierwsze napewno nie życzyła by sobie tego a po drugie na rozpowszechnianie zdjęć bez zgody osoby fotografowanej są paragrafy:-)
|
Pacyf - 2008-05-27 22:51:20 |
tak zareagowal wujek google na haslo pani joasia :-)
prosze o zdjecie jody :-)
|
Piotrek - 2008-05-27 23:30:51 |
prosze nie utożsamiać z nikim:-)
To ja poproszę o szatana :p
|
Pacyf - 2008-05-27 23:33:50 |
czekam na aniolka
|
Piotrek - 2008-05-27 23:54:13 |
Eve Angel (ur. 19 maja, 1983 roku w Budapeszcie), znana również jako Eva Shine, Katie, Servine, Eve, Daphne, Severine, Sevrine, Marina Mendoza, to węgierska modelka oraz aktorka pornograficzna znana m.in. ze współpracy z czasopismami Hustler oraz Penthouse.
proszę o kicie:-)
|
Pacyf - 2008-05-27 23:57:46 |
ostra kicia:-) obawiam sie ,ze jej zycie jest pelne statyki,a o dynamice slyszala tylko od swej pani...no,ale...
Ja pojade ostro..prosze o byka rozplodowego
|
Adam86 - 2008-05-29 20:57:19 |
oto byk ROZpłodowy
ja poproszę jakieś zdjęcie draasstyczne haha :P
|
Pacyf - 2008-05-29 23:27:01 |
MAsz
to ja chce cos slodkiego
|
Adam86 - 2008-05-30 14:48:03 |
Muszę przyznać że to przeszło moje najśmielsze oczekiwania :P teraz będę ostrozniej dawaj zadania :P coś słodkiego:
ja poproszę o coś na poprawe humoru :D
|
1z2 - 2008-05-30 17:56:22 |
ja chce płaczącego C Ronaldo :P
|
Pacyf - 2008-05-30 19:08:22 |
poprosze o Davora Sukera :-)
|
1z2 - 2008-05-31 20:38:26 |
to ja poprosze śmieszne zdjęcie tureckiego żołnierza :P
|
Pacyf - 2008-05-31 20:45:57 |
chcialbym zobaczyc parade milosci :-)
|
ashau - 2008-06-25 15:10:46 |
To dłuższej przerwie może reaktywacja, moja propozycja n/t Parady Miłości to:
a w rewanżu oczekuje zakapturzonej postaci, najlepiej w czerwonym płaszczu :P
|
Adam86 - 2008-06-25 16:55:08 |
proszę bardzo, na przekór domyłom to nie bedzie czerwony kapturek :D
to ja poprosze zdjęcie fanatyka gier on-line np ogame czy travian :D:D:D
|
ashau - 2008-06-25 22:46:33 |
Witam ponownie, kapturek wymiata :D, co do maniaka mam dwie propozycje:
lub
Jeśli którekolwiek z nich zostanie zaakceptowane to ja poproszę teraz o .. mapę Zangarmarsh. NO nie narzekać, prościej już nie można było :P
|
Pacyf - 2008-06-26 11:37:48 |
nawet nie wiedzialem czego szukam ...
to jest to?
ja chcialbym zobaczyc lecinum scabrum...mam nadzieje,ze nie przekrecilem
|
ashau - 2008-07-11 13:18:58 |
Znalazłeś bardzo dobrze, co do Twojej zachciołki to wydaje mi się, że chodziło Ci o
Może być ? Moje zadanie, dla Was, na weekend: chce jeden pasek komiksu Calvin & Hobbes -na rozluźnienie jelit
|
Pacyf - 2008-07-12 03:40:09 |
Skad Ty taki zachcianki masz?
ja poprosze o Emanuela :D
|
ashau - 2008-07-13 13:14:09 |
Szczerze mówiąc, nie wiem o jakiego Emanuela Ci chodziło, w takim razie wybiorę jednego z tych, które wyrzuciło dla mnie google
Proszę rozwinąć czerwony dywan, zwołać orkiestrę i dzieci z laurkami - TA DAM - Emanuel Pérez
Ja natomiast poproszę o zdjęcie 'czegoś skromnego' ;]
BTW. Nie masz wrażenia Pacyf, że tylko my się tu świetnie bawimy? :P
|
Pacyf - 2008-07-14 01:12:01 |
ja sie bawie swietnie,a reszte ma na tylach :)
piszac emanuel mialem na mysli wyuzdanego hiszpana no ,ale jak sie nie ma co sie lubi...
ze skromnoscia mnie troche zazylas,haslo skromnosc w wujku juz nie wystarczyo,wzialem sie wiec na sposob i wpisalem skromne ubranie...rezultat? ubior jakiegos dziwnego bractwa,ponoc skromny
ja bym prosil (skoro juz jedziemy przymiotnikami) Pana Tik Taka :-)
|
ashau - 2008-07-14 01:25:37 |
Skoro jestem to skorzystam i odpowiem od razu, Pana Tik-Taka się zna- niezapomniana postać. Myślę, że to zdjęcie będzie odpowiednie
Jak już idziemy torem dzieciństwa to ja sobie życzę tego krasnala z Domowego Przedszkola, Hałabała mu chyba było, pamiętasz go? :)
|
Pacyf - 2008-07-15 02:12:55 |
takiego z programu znalezc nie moglem
kurde Twoje wczesniejsze zdjecie przypomnialo mi ,ze Pan Tik Tak mial wasa...o zgrozo
ja poprosze bedac juz w tym temacie o prowadzacego "czy wydra wygra" Pana Jape :D
|
ashau - 2008-07-15 21:07:15 |
Same sympatyczne wspomnienia przywołujemy ;)
No to ja po proszę o kadr z bajki animowanej "Brygada RR" bo dla mnie to bajka ever ;)
|
Pacyf - 2008-07-16 01:02:34 |
gdy potrzebna Ci pomocna dlon,sluchawke chwyc i dzwon...chip ,chip ,chip i dale pomoc niosa....
ja bym chcial zobaczyc jeszcze Duffy'ego
|
ashau - 2008-07-17 00:16:51 |
Dobra, to żeby się utrzymac w konwencji to ja chce gumisie, najlepiej całą paczkę, ale jak nie da rady to mogą byc pojedyncze ;)
|
Pacyf - 2008-07-18 00:30:48 |
prosze...
a balwanek bouli...moglem przekrecic,mam nadzieje,ze wiecie o co mi chodzi
|
ashau - 2008-07-19 01:17:46 |
a oczywiście, że się wie, mam nawet pluszaka takiego, opening do tej bajki pamiętam do dziś
a na odchodnem, proszę o cała ekipę z Duck Tales ;)
|
Pacyf - 2008-07-19 10:19:59 |
i jeszcze dla smiechu http://pl.youtube.com/watch?v=niDCCeBNFXs
konwencja bajek-tukany na tropie
|
ashau - 2008-10-07 14:11:26 |
HA! Wielki powrót. Na początek mały, ale jary jpg w odzewie na Twoje polecenie
a ja poproszę w takim razie o najbardziej odjechaną wańkę-wstańkę jaką jesteście w stanie znaleźć :P
|
Pacyf - 2008-10-08 07:42:15 |
wersja z instrukcja obsługi i melodyjka :D
a ja w ramach kanalizacji prosilbym o obrazek żłówi ninja w kanałach
|
ashau - 2008-10-09 00:09:32 |
HRHR, no to szybko następuje odpowiedź. Oto dwa niezwykłej jakości i przydatności do spożycia screeny, w których bardzo starannie odwzorowano kanały, widac cegiełki i spoiny. Na jednym z nich widac dokładnie często wspominaną na zajęciach komorę, na drugim jakimś ważnym elementem konstrukcyjnym wdziera się światło.
Ja poproszę o pierwszą rzecz jaka mi przyszła do głowy właśnie- buzdygan, ino ładny!
|
Pacyf - 2008-10-09 09:44:01 |
dwa niezwyklej jakosci buzdygany,jeden ze stalhrimu,drugi ebonowy.Wystepuja w swiecie morowinda i przewaznie sa uzywane przez barbarzyncow,biednych palladynow i gobliny w kanalach
Ja bym prosil o bron zwana KORDEM
|
Adam86 - 2008-10-09 10:53:11 |
to ja poproszę o screen fragmentu regulaminu naszej PWSZ gdzie jest o tym czy można przedłużyć warunek
wiem wiem, to było perfidne :D ale wy też wysoko podnosicie poprzeczke ;]
|
Pacyf - 2008-10-09 21:49:08 |
zdjecie to nie jest bo mi sie zamieszczac nie chce :-)
Uchwała Nr 174/III/III/2007
Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie
Uchwała Nr 174/III/III/2007
Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie
z dnia 13 marca 2007 r.
w sprawie uchwalenia statutu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie
Na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z 2006 r. z późn. zm.)
uchwala się co następuje:
§ 1
Uchwala się statut Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Senatu.
§ 3
Traci moc uchwała Nr 158/III/X/2006 Senatu PWSZ w Koninie z dnia 24 października 2006 r. w sprawie uchwalenia statutu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie
§ 4
Statut wchodzi w życie z dniem wydania przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego decyzji zatwierdzającej statut.
Przewodniczący
Senatu PWSZ w Koninie
prof. dr hab. Józef Orczyk
Załącznik do uchwały nr 174/III/III/2007 Senatu PWSZ w Koninie z dnia 13.03.2007 r. w sprawie uchwalenia statutu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie
S T A T U T
Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej
w Koninie Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, zwana dalej „Uczelnią”, jest publiczną uczelnią zawodową, utworzoną na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 czerwca 1998 r., w sprawie utworzenia Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie (Dz. U. Nr 76, poz. 497, z późn. zm.).
2. Uczelnia działa na podstawie ustawy z 27 lipca 2005 r. ─ Prawo o szkolnictwie wyższym
(Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” oraz niniejszego statutu.
3. Uczelnia posiada osobowość prawną, a jej siedzibą jest miasto Konin.
4. Nadzór nad Uczelnią sprawuje minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego.
§ 2
1. Uczelnia posiada sztandar i godło. Wzór godła i sztandaru przedstawia załącznik nr 1
do statutu. Zasady używania godła i sztandaru uchwala Senat PWSZ w Koninie.
2. Uczelnia używa pieczęci okrągłej z godłem państwowym i napisem w otoku: „Państwowa
Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie”.
3. Oficjalnym skrótem nazwy Uczelni jest ─ „PWSZ w Koninie”.
4. Uczelnia używa następujących tłumaczeń nazwy na języki obce:
1) “THE STATE SCHOOL OF HIGHER PROFESSIONAL EDUCATION IN KONIN” – w języku
angielskim;
2) „STAATLICHE FACHHOCHSCHULE IN KONIN“ – w języku niemieckim;
3) „ГОСУДАРСТВЕННАЯ ВЫСШАЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ШКОЛА В КОНИНЕ“
─ w języku rosyjskim.
§ 3
1. Wszyscy pracownicy i studenci Uczelni tworzą społeczność akademicką, złączoną
wspólnotą zadań, praw i obowiązków. Społeczność akademicka uczestniczy w zarządzaniu Uczelnią poprzez pochodzące z wyboru organy kolegialne i jednoosobowe.
2. Studenci studiów prowadzonych przez Uczelnię tworzą samorząd studencki.
§ 4
1. Uczelnia jest autonomiczna we wszystkich obszarach swojego działania, na zasadach
określonych w ustawie.
2. W swoich działaniach Uczelnia kieruje się zasadami wolności nauczania, wolności badań
naukowych oraz wolności twórczości artystycznej.
§ 5
1. Uczelnia może prowadzić badania naukowe, prace rozwojowe oraz świadczyć usługi
badawcze.
2. Uczelnia może współdziałać z uczelniami akademickimi, w szczególności poprzez
zawieranie umów dotyczących zapewnienia wysokiego poziomu kształcenia w zakresie
przedmiotów podstawowych, rozwoju naukowego nauczycieli akademickich, prowadzenia
badań naukowych, kontynuacji studiów przez absolwentów oraz wspierania Uczelni wysoko
kwalifikowaną kadrą.
3. Uczelnia wykonując zadania określone w ust. 1 i 2 może współpracować z krajowymi
i zagranicznymi podmiotami gospodarczymi, podmiotami administracji państwowej,
samorządowej, organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi, oświatowymi,
artystycznymi i innymi oraz uczestniczy w tworzeniu europejskiego systemu szkolnictwa
wyższego.
§ 6
1. Uczelnia zachowuje trwałe więzi ze swymi absolwentami.
2. Uczelnia troszczy się o zachowanie pamięci o zasłużonych pracownikach, absolwentach
i studentach.
3. Senat Uczelni może nadawać jednostkom organizacyjnym, gmachom i audytoriom imiona
osób zasłużonych oraz uchwalać umieszczenie na terenie Uczelni pamiątkowych tablic i rzeźb. Senat może ustalić inne formy uczczenia pamięci osób zasłużonych.
§ 7
W Uczelni mogą działać, na zasadach określonych w dotyczących ich przepisach, organizacje
zrzeszające pracowników, studentów, absolwentów oraz przyjaciół Uczelni.
§ 8
1. Uczelnia honoruje swoich szczególnie zasłużonych pracowników oraz inne osoby, które
przyczyniły się do rozwoju PWSZ w Koninie albo przysporzyły jej dobrego imienia lub chwały.
2. Senat określa sposób honorowania pracowników i osób, o których mowa w ust.1.
§ 9
1. Profesorom Uczelni, szczególnie zasłużonym dla jej rozwoju, może być przyznany tytuł
Honorowego Profesora PWSZ w Koninie. Tytuł ten przyznaje senat na wniosek rektora.
2. Profesorowi innej uczelni krajowej lub zagranicznej, niezatrudnionemu w Uczelni, może
być przyznany status honorowego profesora Uczelni.
3. Osobie niezatrudnionej w Uczelni, a szczególnie przydatnej do realizacji jej zadań
statutowych, może być przyznany status honorowego wykładowcy Uczelni.
4. Status honorowego profesora i honorowego wykładowcy przyznaje rektor, po zasięgnięciu
opinii senatu.
§ 10
Uczelnia może być członkiem Konferencji Rektorów Zawodowych Szkół Polskich.
Rozdział 2
Organizacja Uczelni
§ 11
1. Jednostkami organizacyjnymi Uczelni są wydziały, instytuty, katedry, zakłady, centra
dydaktyczno-badawcze, studia, zespoły dydaktyczne, pracownie, laboratoria, jednostki międzywydziałowe, jednostki ogólnouczelniane, biblioteka, archiwum, jednostki administracji oraz inne jednostki usługowe i gospodarcze.
2. Podstawową jednostką organizacyjną Uczelni, prowadzącą co najmniej jeden kierunek
studiów jest wydział, którego zadaniem jest tworzenie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej i naukowej, uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym
i promowaniu kadr naukowych.
§ 12
1. Wydział może być utworzony, gdy proponowany skład osobowy odpowiada minimum
kadrowemu, niezbędnemu do prowadzenia danego kierunku studiów, określonemu
w odrębnych przepisach.
2. Wydziały tworzy, przekształca i likwiduje, na wniosek senatu, minister właściwy do
spraw szkolnictwa wyższego.
3. W ramach wydziału mogą być tworzone instytuty, katedry, zakłady, zespoły dydaktyczne.
4. Jednostki, o których mowa w ust. 3, tworzy, przekształca i znosi rektor za zgodą senatu na
wniosek rady wydziału.
5. Instytut można utworzyć, gdy zatrudnione w nim będą, w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej 4 osoby posiadające stopień naukowy.
6. Dla sprawnej realizacji zadań i celów Uczelni mogą być powołane jednostki
międzywydziałowe oraz jednostki ogólnouczelniane, wykonujące wyodrębnione zadania dydaktyczne, badawcze i usługowe.
7. Jednostki ogólnouczelniane, międzywydziałowe, centra dydaktyczno-badawcze oraz studia
tworzy, przekształca i znosi rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.
8. Jednostki organizacyjne o charakterze administracyjnym, usługowym i gospodarczym
tworzy, przekształca i znosi rektor na wniosek kanclerza.
§ 13
1. Wydziałem kieruje dziekan.
2. Na wydziale mogą być powołani prodziekani, nie więcej niż dwóch.
3. Rada wydziału jest organem kolegialnym wydziału.
§ 14
1. Instytut jest jednostką wydziałową.
2. Zadaniem instytutu jest prowadzenie działalności dydaktycznej w zakresie kierunku
studiów i specjalności studiów.
3. Instytutem kieruje dyrektor. W instytucie może być również powołany zastępca
dyrektora.
4. Dyrektorem instytutu może być nauczyciel akademicki, zatrudniony w Uczelni w pełnym
wymiarze czasu pracy, posiadający co najmniej stopień naukowy doktora.
5. Dyrektora instytutu, a także jego zastępcę powołuje i odwołuje rektor na wniosek
dziekana, po zaopiniowaniu przez radę wydziału.
§ 15
1. Do zadań dyrektora instytutu należy w szczególności:
1) ustalenie obsady zajęć dydaktycznych;
2) koordynacja treści programowych w zakresie realizowanych przedmiotów
dydaktycznych;
3) dbanie o stały rozwój zawodowy pracowników;
4) dbanie o rzetelne wykonywanie obowiązków przez pracowników i studentów;
5) podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących instytutu;
niezastrzeżonych do kompetencji organów Uczelni lub dziekana;
6) występowanie do rady wydziału i dziekana z wnioskami we wszystkich sprawach
dotyczących instytutu;
7) wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa, postanowieniami
statutu, uchwałami senatu i rady wydziału oraz zarządzeniami rektora.
2. Dziekan może uchylić lub zmienić decyzję dyrektora instytutu, jeżeli decyzja ta jest
sprzeczna z ustawą, niniejszym statutem lub narusza ważny interes Uczelni.
§ 16
1. Katedra jest jednostką wydziałową.
2. Zadaniem katedry jest prowadzenie działalności dydaktycznej oraz naukowej, w ramach dyscypliny lub specjalności naukowej oraz kształcenie kadr.
3. Katedra może być utworzona, gdy zatrudnione w niej będą co najmniej trzy osoby
w pełnym wymiarze czasu pracy, ze stopniem naukowym doktora.
4. Katedrą kieruje kierownik, którego powołuje i odwołuje rektor, po zasięgnięciu opinii rady wydziału.
5. Kierownikiem katedry może być nauczyciel akademicki zatrudniony w uczelni w pełnym wymiarze czasu pracy, ze stopniem naukowym doktora habilitowanego.
§ 17
1. Zakład jest jednostką instytutową.
2. Zadaniem zakładu jest prowadzenie działalności dydaktycznej w ramach bloku przedmiotów o zbliżonym profilu.
3. Zakład można utworzyć, gdy zatrudniona w nim będzie w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej jedna osoba, posiadająca stopień naukowy doktora.
4. Zakładem kieruje kierownik, którego powołuje i odwołuje rektor, po zasięgnięciu opinii rady wydziału.
5. Kierownikiem zakładu może być nauczyciel akademicki zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy.
§ 18
1. W celu wypełniania zadań dydaktycznych może być utworzone studium, jako jednostka
ogólnouczelniana.
2. Studium kieruje kierownik.
3. Kierownikiem studium może być nauczyciel akademicki, zatrudniony w Uczelni w pełnym
wymiarze czasu pracy.
4. Kierownika studium powołuje i odwołuje rektor, po zasięgnięciu opinii senatu. 5. Studium organizuje i prowadzi działalność o określonym profilu kształcenia, specjalizacji i formie studiów, studium może mieć charakter interdyscyplinarny.
§ 19
1. Do zadań kierownika studium należy w szczególności:
1) ustalenie obsady zajęć dydaktycznych;
2) koordynacja treści programowych w zakresie realizowanych przedmiotów
dydaktycznych;
3) dbanie o rzetelne wykonywanie obowiązków przez pracowników i studentów.
2. Kierownik studium jest przełożonym wszystkich pracowników studium.
3. Kierownik studium jest odpowiedzialny za pracę studium przed organami Uczelni.
§ 20
1. Dla wykonania zadania dydaktycznego rektor lub dziekan może powołać zespół dydaktyczny, określając jego skład i zakres prac. 2. Laboratoria i pracownie mogą być utworzone na potrzeby prowadzonych w Uczelni kierunków studiów.
3. Laboratorium i pracownię tworzy, likwiduje i przekształca rektor na wniosek rady wydziału, gdy przedmiot wymaga odpowiedniego zinstrumentalizowania procesu dydaktycznego, a w ich skład wchodzi co najmniej dwóch nauczycieli akademickich, z których jeden jest kierownikiem.
§ 21
W celu realizowania wyodrębnionych zadań rektor może powołać pełnomocników, ustalając na piśmie zakres udzielonego pełnomocnictwa.
§ 22
Rektor po zasięgnięciu opinii senatu może decydować o przystąpieniu do sieci i konsorcjów funkcjonujących w europejskich i światowych strukturach szkół wyższych.
§ 23
1. W celu lepszego wykorzystania potencjału intelektualnego i technicznego Uczelni oraz
transferu wyników prac naukowych do gospodarki, Uczelnia może prowadzić inkubatory
przedsiębiorczości.
2. Inkubator przedsiębiorczości tworzy się w celu wsparcia działalności gospodarczej środowiska akademickiego lub pracowników Uczelni i studentów oraz absolwentów Uczelni będących przedsiębiorcami. 3. Inkubator przedsiębiorczości może być utworzony: 1) w formie jednostki ogólnouczelnianej, która działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez senat uczelni; 2) w formie spółki handlowej lub fundacji, która działa w oparciu o odpowiednie dokumenty ustrojowe. 4. Dyrektora inkubatora przedsiębiorczości powołuje rektor, po zasięgnięciu opinii senatu. 5. Uczelnia może tworzyć własny park technologiczny lub przystępować do innych parków technologicznych, na zasadach działalności badawczej, rozwojowej i gospodarczej.
§ 24
1. W Uczelni działa system biblioteczno-informacyjny, którego podstawę stanowi
biblioteka. Biblioteka jest ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną.
2. W ramach biblioteki funkcjonuje Ośrodek Informacji i Dokumentacji Naukowej oraz tworzone są czytelnie i wypożyczalnia, które tworzy, przekształca i znosi rektor, po zasięgnięciu opinii senatu i dyrektora biblioteki.
3. Biblioteka działa na podstawie regulaminu organizacyjnego ustalonego przez rektora na wniosek dyrektora biblioteki, po zaopiniowaniu przez radę biblioteczną.
4. Ze zbiorów biblioteki może korzystać każdy użytkownik, także niebędący pracownikiem lub studentem Uczelni, który wcześniej uzyskał kartę biblioteczną.
5. Uczelnia, w związku z funkcjonowaniem systemu biblioteczno-informacyjnego, może
przetwarzać następujące dane osobowe: nazwisko i imiona, data urodzenia, miejsce
zameldowania, miejsce pracy, seria i numer dowodu osobistego, numer telefonu (za zgodą użytkownika).
6. Systemem biblioteczno-informacyjnym Uczelni kieruje dyrektor biblioteki. 7. Dyrektora biblioteki zatrudnia rektor, po zasięgnięciu opinii senatu.
§ 25
1. W Uczelni działa rada biblioteczna, jako organ opiniodawczy rektora.
2. Radę biblioteczną na wniosek rektora powołuje senat.
3. W skład rady bibliotecznej wchodzą:
1) dyrektor biblioteki, jako jej przewodniczący;
2) przedstawiciel pracowników bibliotecznych, wybrany przez tę grupę pracowników;
3) przedstawiciel wyznaczony przez rektora;
4) kanclerz;
5) kwestor;
6) wybrani przedstawiciele nauczycieli akademickich, po jednym z każdego
wydziału;
7) przedstawiciel samorządu studenckiego zgłoszony przez uczelniany organ
samorządu studenckiego;
8) po jednym przedstawicielu bibliotek miejskich, z którymi biblioteka współpracuje.
4. Do kompetencji rady bibliotecznej należy:
1) opiniowanie spraw dotyczących organizacji i funkcjonowania jednolitego systemu
biblioteczno-informacyjnego;
2) określenie zasad gromadzenia zbiorów bibliotecznych;
3) opiniowanie regulaminu biblioteki;
4) wyrażanie opinii w sprawach związanych z kierunkami działalności oraz
rozwojem biblioteki;
5) opiniowanie sprawozdań dyrektora biblioteki składanych rektorowi;
6) występowanie do rektora z wnioskiem o odwołanie dyrektora biblioteki;
7) rozpatrywanie innych spraw powierzonych przez rektora.
5. Tryb działania rady bibliotecznej określa jej regulamin.
6. Rada biblioteczna powołana jest na okres kadencji władz Uczelni.
§ 26
1. Działalność wydawniczą prowadzi wydawnictwo podległe bezpośrednio rektorowi. 2. Wydawnictwem kieruje redaktor naczelny, powołany przez rektora po zasięgnięciu opinii senatu. 3. Wydawnictwo prowadzi działalność na zasadach określonych w regulaminie wydanym przez rektora, po zasięgnięciu opinii senatu.
§ 27
1. Organem kolegialnym w sprawach wydawniczych Uczelni jest rada wydawnicza. 2. W skład rady wydawniczej wchodzą z urzędu: rektor i redaktor naczelny wydawnictwa jako sekretarz rady wydawniczej. Pozostałych pięciu członków rady wydawniczej powołuje rektor, po zasięgnięciu opinii senatu. 3. Rada wydawnicza powołana jest na okres kadencji władz Uczelni. 4. Do kompetencji rady wydawniczej należy: 1) określanie kierunków i zasad polityki wydawniczej Uczelni; 2) wyznaczanie recenzentów prac; 3) kwalifikowanie prac do druku. § 28
1. Uczelnia prowadzi archiwum, które jest ogniwem państwowej sieci archiwalnej. 2. Działalność archiwum regulują przepisy ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 219, z późn. zm.).
§ 29
Organizację oraz zasady działania administracji Uczelni określa regulamin organizacyjny ustalony przez rektora na wniosek kanclerza.
§ 30
Wymagania kwalifikacyjne, zadania oraz tryb powoływania kierowników jednostek organizacyjnych, niezawarte w statucie, określają regulaminy organizacyjne tych jednostek.
Rozdział 3
Organy Uczelni
§ 31
1. Organami kolegialnymi Uczelni są senat, konwent i rady wydziałów. 2. Organami jednoosobowymi Uczelni są rektor i dziekani. 3. Organami wyborczymi Uczelni są kolegia elektorów. 4. W organach kolegialnych uczelni i organach wyborczych Uczelni są reprezentowani nauczyciele akademiccy, studenci oraz pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi. 5. Członkowie organów kolegialnych uczestniczą w posiedzeniach osobiście i tylko oni biorą udział w głosowaniu.
§ 32
1. Senat liczy 30 osób. W skład senatu wchodzą:
1) rektor, jako przewodniczący;
2) prorektor;
3) dziekani wydziałów;
4) kanclerz;
5) przedstawiciel uczelni, wskazany przez rektora uczelni akademickiej, z którą Uczelnia współdziała na podstawie zawartej umowy;
6) wybrani przedstawiciele nauczycieli akademickich posiadający co najmniej stopień naukowy doktora ( stanowią powyżej 50% składu senatu, wliczając osoby wskazane w pkt 1 do 3);
7) wybrani przedstawiciele pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uczelni ( stanowią powyżej 5 % składu senatu);
8) wybrani przedstawiciele pracowników Uczelni niebędących nauczycielami akademickimi (stanowią 10% składu senatu);
9) wybrani przedstawiciele studentów w liczbie nie mniejszej niż 20% składu senatu.
2. W posiedzeniu senatu z głosem doradczym uczestniczą: kwestor, dyrektor biblioteki
oraz po jednym przedstawicielu z każdego związku zawodowego działającego w Uczelni.
3. Rektor może zapraszać do udziału w posiedzeniach senatu z głosem doradczym członków
konwentu i inne osoby.
§ 33
1. Do kompetencji Senatu Uczelni należy w szczególności:
1) uchwalanie statutu;
2) ustalanie głównych kierunków działalności Uczelni;
3) uchwalanie regulaminu studiów, regulaminu studiów podyplomowych oraz
regulaminów organizacyjnych jednostek ogólnouczelnianych;
4) uchwalanie zasad przyjęć na studia i ustalanie rozmiarów kształcenia;
5) ustalanie zasad działania Uczelni oraz wytycznych dla rad wydziałów
w zakresie wykonywania podstawowych zadań Uczelni;
6) ocena działalności Uczelni, zatwierdzanie rocznych sprawozdań rektora z jej działalności oraz ocena działalności rektora;
7) podejmowanie uchwał w sprawie utworzenia i likwidacji kierunku studiów;
8) ustalanie wytycznych dla rad wydziałów dotyczących zasad opracowywania planów studiów i programów nauczania;
9) określanie szczegółowych zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz trybu i warunków zwalniania studentów z tych opłat;
10) wyrażanie zgody na zawarcie przez rektora umowy o współpracy z podmiotem zagranicznym;
11) wyrażanie zgody na utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej, fundacji lub spółki handlowej, prowadzących działalność usługową, szkoleniową lub naukową;
12) zgłaszanie ministrowi, właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego, kandydatów do Państwowej Komisji Akredytacyjnej;
13) podejmowanie uchwał w sprawach określonych w przepisach o zakładach opieki zdrowotnej;
14) wyrażanie opinii w sprawie zatrudnienia kanclerza, dyrektora biblioteki
i redaktora naczelnego wydawnictwa;
15) wyrażanie opinii społeczności akademickiej Uczelni oraz wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez rektora, radę wydziału lub minimum pięciu członków senatu;
16) określanie warunków prowadzenia prac badawczych przez nauczycieli.
2. Do kompetencji senatu należy także:
1) uchwalanie planu rzeczowo-finansowego Uczelni;
2) zatwierdzanie sprawozdania finansowego Uczelni zgodnie z przepisami o rachunkowości;
3) ustalanie zasad nabywania, zbywania i obciążania papierów wartościowych w zakresie nieuregulowanym w przepisach o finansach publicznych oraz o obrocie papierami wartościowymi;
4) wyrażanie zgody na nabycie, zbycie lub obciążenie mienia Uczelni o wartości przekraczającej 400 tys. PLN;
5) przystąpienie do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenie spółki lub fundacji.
§ 341. Posiedzenia zwyczajne senatu zwołuje rektor, co najmniej raz na dwa miesiące,
z wyjątkiem przerwy letniej.
2. Nadzwyczajne posiedzenia senatu zwołuje rektor z własnej inicjatywy lub na pisemny
wniosek co najmniej 1/5 członków senatu. Posiedzenie powinno być zwołane w terminie 10 dni od dnia zgłoszenia wniosku rektorowi.
3. Zawiadomienie o terminie, miejscu oraz projekcie porządku obrad wysyłane jest imiennie
do wszystkich członków senatu oraz osób uczestniczących w pracach senatu z głosem doradczym, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach rektor może zwołać posiedzenie senatu bez
zachowania wymagań określonych w ust. 3.
5. Projekt porządku obrad posiedzenia senatu ustala rektor.
6. Rektor jest odpowiedzialny za wprowadzenie, we właściwym czasie, spraw do projektu porządku obrad, które powinny być rozpatrzone przez senat.
7. Senat uchwala szczegółowy regulamin obrad.
|
Pacyf - 2008-10-09 21:50:10 |
§ 35
1. Przewodniczącym senatu jest rektor. W razie nieobecności rektora na posiedzeniu senatu,
obradom przewodniczy prorektor. Tej części obrad, która dotyczy oceny pracy rektora lub wniosku o odwołanie rektora, przewodniczy najstarszy wiekiem członek senatu, zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego lub nadzwyczajnego.
2. Senat zatwierdza porządek obrad. Wnioski w sprawie rozszerzenia i zmiany porządku
obrad można zgłaszać jedynie na początku posiedzenia senatu. Wniosek wymaga przegłosowania.
3. Poszczególne sprawy są referowane przez tych członków senatu, którzy wnosili o ich
umieszczenie w porządku obrad. Pozostałe sprawy referuje rektor lub osoba przez niego wskazana.
4. Obrady senatu są protokołowane.
§ 36
1. Senat może powołać komisje stałe i doraźne, równocześnie określając ich skład, zadania
i uprawnienia.
2. Komisje są powoływane do wszechstronnego badania spraw będących przedmiotem ich
działalności i przygotowania dla potrzeb senatu materiałów i informacji przydatnych do podejmowania decyzji przez senat.
3. W skład komisji mogą wchodzić, poza członkami senatu, także inne osoby zatrudnione
w Uczelni, przy czym przewodniczącym komisji jest członek senatu.
4. W senacie działają następujące komisje stałe:
1) Komisja ds. Rozwoju Uczelni;
2) Komisja ds. Dydaktyki i Kadr;
3) Komisja ds. Nagród i Odznaczeń;
4) Komisja Finansów i Budżetu.
§ 37
1. Uchwały senatu, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2, są podejmowane
w głosowaniu jawnym.
2. W głosowaniu tajnym podejmowane są uchwały:
1) w sprawach osobowych;
2) na zarządzenie przewodniczącego;
3) na wniosek członka senatu, poparty w głosowaniu przez co najmniej 1/5 członków senatu obecnych na posiedzeniu.
3. Uchwały senatu zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy
liczby członków senatu, chyba że ustawa lub szczegółowe przepisy statutu określają wyższe wymagania.
§ 38
1. Uchwały i protokoły obrad senatu są jawne dla wszystkich członków społeczności
akademickiej Uczelni, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Nie mogą być udostępnione te części protokołów obrad, które objęte są tajemnicą
państwową, służbową lub inną tajemnicę prawnie chronioną, jeżeli osoba domagająca się dostępu do protokołu nie ma niezbędnych uprawnień.
3. Rektor publikuje komunikaty informujące społeczność akademicką o podjętych
uchwałach.
§ 39
1. W Uczelni obok Senatu PWSZ działa Konwent PWSZ w Koninie.
2. W skład konwentu wchodzą po jednym przedstawicielu:
1) Sejmiku Województwa Wielkopolskiego;
2) Miasta Konina i samorządów powiatów: konińskiego, kolskiego, słupeckiego i tureckiego;
3) Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Koninie oraz Konińskiej Izby Gospodarczej;
4) Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie;
5) Aluminium Konin – Impexmetal S.A., Zespołu Elektrowni PAK S.A. oraz Kopalni Węgla Brunatnego „Konin” S.A.;
6) przedstawiciele uczelni akademickich, z którymi Uczelnia współdziała na podstawie zawartych umów;
oraz
7) rektor;
8) prorektor;
9) dziekani;
10) kanclerz;
11) trzech wybranych przedstawicieli nauczycieli akademickich;
12) wybrany przedstawiciel pracowników Uczelni niebędących nauczycielami akademickimi;
13) dwóch wybranych przedstawicieli studentów;
14) przedstawiciel związków zawodowych działających w Uczelni (po jednym z każdego związku).
3. Przedstawicieli, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, desygnuje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.
4. Po wszczęciu procedury wyborczej rektor występuje do instytucji wymienionych w ust. 2
pkt 3 do 6 z wnioskiem o delegowanie ich przedstawicieli do konwentu.
5. Wyboru przedstawicieli, o których mowa w ust. 2 pkt 11 i 12, dokonuje się na ogólnym zebraniu nauczycieli akademickich i pracowników, z zachowaniem przepisów rozdziału 4. Wyboru przedstawicieli wymienionych w ust. 2 pkt 13, dokonuje się w trybie określonym w regulaminie samorządu studenckiego.
6. Przewodniczącym konwentu nie może być pracownik Uczelni.
§ 40
1. Pracami konwentu kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności osoba przez niego
wyznaczona. Przewodniczącego wybiera konwent na swoim posiedzeniu w obecności co
najmniej połowy statutowego składu.
2. Posiedzenia zwyczajne konwentu zwołuje jego przewodniczący, przynajmniej raz w roku akademickim.
3. Posiedzenia nadzwyczajne zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek
rektora lub co najmniej 1/5 członków konwentu. Wniosek winien określać przedmiot
posiedzenia. Posiedzenie powinno być zwołane w terminie dwóch tygodni od dnia
zgłoszenia wniosku.
4. Konwent uchwala regulamin swoich obrad.
§ 41
Do kompetencji konwentu należy:
1) opiniowanie spraw odnoszących się do:
a) tworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz określania rozmiarów kształcenia,
b) nabycia, zbycia lub obciążenia mienia Uczelni o wartości przekraczającej 400 tys.PLN,
c) przystąpienia do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia
spółki lub fundacji;
2) współdziałanie w realizacji projektów naukowo-badawczych;
3) współdziałanie w organizacji praktyk zawodowych studentów;
4) współorganizowanie seminariów, konferencji, warsztatów;
5) wsparcie merytoryczne i finansowe inkubatorów przedsiębiorczości oraz innych
inicjatyw gospodarczych Uczelni.
§ 42
1. Do wspólnych kompetencji senatu i konwentu należy:
1) ustalanie ogólnych kierunków rozwoju i działalności Uczelni;
2) okresowa analiza rozwoju kierunków kształcenia.
2. Wspólnym posiedzeniem senatu i konwentu kieruje przewodniczący konwentu, a w razie
jego nieobecności osoba przez niego wyznaczona.
3. Wspólne posiedzenie senatu i konwentu zwołuje przewodniczący konwentu, przynajmniej raz w roku akademickim.
4. Regulamin wspólnych posiedzeń senatu i konwentu ustala przewodniczący konwentu wspólnie z rektorem.
§ 43
1. Rada wydziału liczy 20 osób. W skład rady wydziału wchodzą:
1) dziekan, jako przewodniczący;
2) prodziekani, w tym jeden do spraw studenckich;
3) dyrektorzy instytutów;
4) nauczyciele akademiccy z tytułem profesora lub stopniem naukowym doktora
habilitowanego, zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy, (35% składu
rady, wliczając dyrektorów instytutów);
5) wybrani przedstawiciele pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale,
w tym co najmniej połowa ze stopniem naukowym doktora (35% składu rady, w tym dziekan
i prodziekani);
6) wybrani przedstawiciele studentów wydziału w liczbie nie mniejszej niż 20% składu rady;
7) wybrani przedstawiciele pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
zatrudnionych na wydziale (10% składu rady).
2. W posiedzeniach rady wydziału uczestniczą, z głosem doradczym, przedstawiciele związków
zawodowych, po jednym z każdego związku.
§ 44
Do kompetencji rady wydziału należy w szczególności:
1) ustalanie ogólnych kierunków działalności wydziału;
2) uchwalanie, po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu studenckiego,
zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat uczelni publicznej, planów studiów
i programów nauczania;
3) przedkładanie senatowi wniosków dotyczących kierunków studiów i specjalności oraz limitów przyjęć na studia;
4) uchwalanie, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat Uczelni, planów i programów
studiów podyplomowych oraz kursów dokształcających;
5) dokonywanie systematycznej oceny procesu kształcenia;
6) tworzenie warunków dla rozwoju studenckiego ruchu naukowego;
7) podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w ustawie albo wymagających
opinii społeczności wydziału;
8) przedstawianie senatowi opinii w ważnych sprawach dotyczących wydziału i Uczelni;
9) opiniowanie wniosków w sprawie zatrudnienia na wydziale na stanowiskach
dydaktycznych oraz powierzania zajęć dydaktycznych osobom spoza wydziału;
10) opiniowanie wniosków o powołanie i odwołanie kierowników jednostek
organizacyjnych wydziału.
§ 45
1. Posiedzenia zwyczajne rady wydziału zwołuje dziekan, nie rzadziej niż raz na dwa
miesiące, z wyłączeniem okresów wolnych od zajęć dydaktycznych.
2. Posiedzenia nadzwyczajne rady wydziału zwołuje dziekan z własnej inicjatywy lub na
wniosek co najmniej 1/5 liczby członków rady wydziału, w terminie dziesięciu dni od dnia zgłoszenia wniosku.3. Zawiadomienie o terminie, miejscu oraz projekcie porządku obrad wysyłane jest imiennie
do wszystkich członków rady wydziału oraz osób uczestniczących w pracach rady wydziału z głosem doradczym, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dziekan może zwołać posiedzenie rady wydziału bez zachowania wymagań określonych w ust. 3.
5. Projekt porządku obrad posiedzenia rady wydziału ustala dziekan.
6. Dziekan jest odpowiedzialny za wprowadzenie, we właściwym czasie, do projektu porządku obrad spraw, które powinny być rozpatrzone przez radę wydziału.
7. Rada wydziału może powołać stałe i doraźne komisje oraz zespoły w celu przygotowania
materiałów będących przedmiotem posiedzeń, ustalając ich skład i zakres działania.
§ 46
1. Obradom rady wydziału przewodniczy dziekan. W razie nieobecności dziekana na
posiedzeniu rady wydziału, obradom przewodniczy prodziekan. Tej części obrad, która
dotyczy oceny pracy dziekana, przewodniczy wybrany członek rady wydziału.
2. Rada wydziału zatwierdza porządek obrad. Wnioski w sprawie rozszerzenia i zmiany
porządku obrad można zgłaszać jedynie na początku posiedzenia rady. Wniosek wymaga przegłosowania.
3. Poszczególne sprawy są referowane przez tych członków rady wydziału, którzy wnosili
o ich umieszczenie w porządku obrad. Pozostałe sprawy referuje dziekan lub osoba przez
niego wskazana.
4. Obrady rady wydziału są protokołowane.
§ 47
1. Uchwały i protokoły obrad rady wydziału są jawne dla wszystkich członków społeczności
akademickiej Uczelni, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Nie mogą być udostępnione te części protokołów obrad, które objęte są tajemnicą państwową
lub służbową, jeżeli osoba domagająca się dostępu do protokołu nie ma niezbędnych uprawnień.3. Uchwały rady wydziału, w sprawach należących do jej kompetencji, są wiążące dla dziekana, pracowników i studentów wydziału.
§ 48
1. Od uchwał rady wydziału dziekanowi służy odwołanie do senatu.
2. Odwołanie wnosi się, za pośrednictwem rady wydziału, w terminie czternastu dni od
dnia ogłoszenia uchwały lub doręczenia jej osobie zainteresowanej.
3. Jeżeli rada wydziału uzna, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie, może
podjąć nową uchwałę, w której uchyli lub zmieni zaskarżoną uchwałę. W tym przypadku
odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu. W przeciwnym razie, odwołanie winno być przesłane senatowi w terminie siedmiu dni od daty rozpatrzenia przez radę wydziału.
4. Senat uchwałą, uchyla sprzeczną z ustawą uchwałę rady wydziału.
§ 49
1. Uchwały i opinie organów kolegialnych zapadają zwykłą większością głosów przy obecności
co najmniej połowy liczby ich członków.
2. Głosowania w sprawach osobowych są tajne.
§ 50
1. Rektor kieruje działalnością Uczelni i reprezentuje ją na zewnątrz, jest przełożonym
pracowników i studentów Uczelni.
2. Rektor podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Uczelni, z wyjątkiem
spraw zastrzeżonych przez ustawę lub statut do kompetencji innych organów uczelni lub kanclerza, w szczególności:
1) podejmuje decyzje dotyczące mienia i gospodarki uczelni;
2) tworzy, przekształca i znosi jednostki organizacyjne wskazane przez statut;
3) sprawuje nadzór nad działalnością dydaktyczną i badawczą Uczelni;
4) sprawuje nadzór nad administracją i gospodarką uczelni;
5) dba o przestrzeganie prawa oraz zapewnienie bezpieczeństwa na terenie Uczelni;
6) określa zakres obowiązków prorektora;
7) powołuje komisje rektorskie;
8) sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych;
9) podejmuje działania na rzecz zapewnienia właściwych warunków funkcjonowania
uczelni;
10) podejmuje decyzje w sprawach współpracy Uczelni z instytucjami naukowymi
i gospodarczymi w kraju i za granicą;
11) zawiera umowy o współpracy z podmiotami krajowymi.
3. Rektor, na początku swojej kadencji, przedkłada senatowi do zatwierdzenia projekt strategii rozwoju Uczelni.
4. Rektor może w formie pisemnej upoważniać imiennie pracowników Uczelni do podejmowania
określonych czynności prawnych lub do składania oświadczeń woli w ustalonym zakresie.
5. Rektor odpowiada, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, za naruszenie w Uczelni dyscypliny finansów publicznych.
§ 51
Rektor kieruje działalnością Uczelni przy pomocy prorektora.
|
Pacyf - 2008-10-09 21:50:37 |
§ 52
1. Do zadań dziekana wydziału należy w szczególności:
1) zarządzanie powierzonym mieniem Uczelni;
2) zapewnien |